Avatar billede mjall0w Nybegynder
15. december 2003 - 22:31 Der er 9 kommentarer

manager spil, hvordan ?

Hej eksperter.

Jeg vil ikke kræve et direkte svar men bare sådan ca. hvordan man gør.

Der er lige blevet lavet et cs-manager spil på www.cs-manager.com
Jeg har undret mig meget over hvordan de har fået gjort sådan at den følger de taktikker at man sætter den til og at den regner ud hvornår spillerne møder hinanden og om hvordan de skal udfyre taktikkerne. Hvordan de afgør hvem der vinder duellen når to mødes(der har de nogle forskellige egenskaber som feks. quickness, aim). Og feks når 2 møder hinanden om det så er langt fra hinanden eller tæt på, for hvis det er langt fra skal den jo gå ud fra aimet og hvis det er tæt på skal den både gå ud fra quickness og aimet..

Håber i forstår, og ved hvordan man evt kunne?

Go' jul :)
Avatar billede mjall0w Nybegynder
15. december 2003 - 22:40 #1
Har selv tænkt over en masse rand() funktioner, men virker lidt usandsynligt med så mange i længen..
Avatar billede googolplex Novice
15. december 2003 - 22:57 #2
Det er jo praktiske taget umuligt at svare på, men du har da ret i at de naturligvis har brugt rand() ol. Derudover er det ikke til ar svare på hvordan de bagvedliggende udregninger ser ud :(

Men du kan jo skrive til dem og spørge, man ved aldrig ?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
15. december 2003 - 23:07 #3
Ja, men tror næppe man får et svar. Man skulle nemlig tro de lavede en slags bot der nærmest gjorde det eller lign. jeg er total blank overfor idéer til hvordan man ellers kunne
Avatar billede googolplex Novice
15. december 2003 - 23:12 #4
Det kan jeg godt forstå du er, for du har ingen mulighed for at regne ud hvad der ligger bagved, du kan kun gætte :)

Det eneste du med sikkerhed ved er, at der bygget noget tilfældighed ind i systemet, ellers ville et bedre hold ALTID vinde over et dårligere og det er jo ikke latid tilfældet :)

Men spørg dem dog, du har alt at vinde intet at tabe!!
Avatar billede ultragames Nybegynder
15. december 2003 - 23:14 #5
tror sq bare de har lavet en masse if, else if , else sætninger, sammen med en masse rand ;).. også kaldet simpel AI :P
Avatar billede mjall0w Nybegynder
16. december 2003 - 07:10 #6
ja, men er du gal det må tage sin tid at programmere. For så nu Terroristerne tager en tac skal den også gå ud fra hvor CT har valgt at stille sine mænd i den runde og at de andre skal bevæge sig hen til der hvor de kommer. Kan næsten kun forestille mig hvor indviklet og kompliceret det må være. Prof programører
Avatar billede kryster Nybegynder
16. december 2003 - 14:48 #7
Det ser ikke ud til at være lavet på 2 timer, men det er vel også det der skiller skidt fra kanel.
Nogen har en god ide, og andre kan programere det.

Den nemmeste måde at lave et ligende system på er at gå struktureret til værks. SPU.

Det er jo ikke anderledes end et fodbold manager spil, nogle valg giver en reaktion. om det er programeret som standalone applikation eller på web gør ingen forskel.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
21. januar 2004 - 14:51 #8
Hm, SPU hvad er det ??
Men anyway, det er pisse flot lavet..

Den eneste måde jeg kan se muligheden er som sagt ved at køre en masse rand() funktioner som ligesom afvikler det..
Avatar billede mjall0w Nybegynder
15. maj 2004 - 20:52 #9
lukker :)