Avatar billede punnishment Nybegynder
15. december 2003 - 22:18 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

www.kn2.dk vurdering af design.

hej alle.

Jeg ville meget gerne have vurderet http://www.kn2.dk 's design. Jeg har prøvet at gøre det så enkelt som muligt for mig selv og simpelthen så den kan godtages af de fleste nyere browsere.

Jeg har selv testet sitet i:
Internet Explorer 6.0
Opera 7.11 (ubetydelig fejl i design af søgefeltet)

Hvis i har andre browsere liggende på computeren må i meget gerne teste sitet på dem. Ellers vil jeg bare høre om det er overskueligt, og et pænt design.

Tak på forhånd
site: http://www.kn2.dk
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
15. december 2003 - 22:29 #1
flot og dejlig "Appetitlig" :-) Side

Dog forstår jeg ikke helt at du har den effekt på listen over pizzaer, Det virker som om man kan trykke på dem, Det syntes jeg er lidt forvirende

eller syntes jeg godt du kan være stolt af den

MC
Avatar billede googolplex Novice
15. december 2003 - 22:33 #2
Den ser rigtig fin ud, meget overskuelig og nem at gå til uden al mulig ligegyldig information.

Men én ting jeg ville ændre. Flyt information om udbringning op i toppen, så den er synlig for alle med det samme uanset browser!
Avatar billede misterx Nybegynder
15. december 2003 - 23:06 #3
Jeg må gi' 'mc' ret at du higlighter pizzaerne i menuen gør uvilkårlig at man tror man kan trykke på dem...
Eller et fedt site.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
15. december 2003 - 23:09 #4
Herligt simpelt, jeg elsker det. Det kræver virkelig selvkontrol at lave sådan et site, specielt hvis du i virkeligheden bobler af specielle effekter inde bagved din selvkontrol :-)

Jeg er selvfølgelig enig med de andre - desuden var min første tanke. "Hvad skal man?". Jeg ville umiddelbart tro man skulle klikke på den eller de pizzaer man ville have - men det er vist bare et online menu-kort som man så kan bruge til at ringe og sige hvad man vil have, ikke?

I så fald synes jeg simpelt hen det skal stå der. "Find de pizzaer du vil bestille, og ring på tlf: 1234961324". Det vil lige give det sidste boost til brugervenligheden.
Avatar billede oersted Novice
15. december 2003 - 23:26 #5
ka man klikke på pizzaerne - eller blir de bare highligted ?
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. december 2003 - 07:21 #6
ville være fedt at gå det videre, og så lave en form for samlet liste.. Når jeg bestiller, plejer det jo ikke kun at være til mig selv.. Så en endelig liste kunne være fedt.. Så kunne man også bruge den highlight til noget (de andre er så sure over)!
En RIGTIG fed ting er søgefeltet.. Sku fedt at man kan søge på alle pizzaerne med ananas.. Så mangler man også bare at søgeordet føres med over på de andre sider, når man fx skifter til børnepizza..
Og så ER i ikke lukket.. Eller det skal jeg så ikke kunne sige om i ER.. Men tror i den sammenhæng du har det der at i HAR lukket ?! ;)
Det er som om der mangler en farve.. En mørk en.. Men fedt at den er blevet holdt i samme farve (læs: en to tre stykker) hele vejen igennem.
Hvorfor er "Pizza" i søgefejltet selected.. Lad den være alle.. men hvorfor overhovedet have den der?
I jeres boks om udlevering skriver du "De andre områder koster...".. Lyder ikke skride godt..

Ellers har jeg ikke mere at sige, andet end; Skide flot side!
/Nicklas B.
Avatar billede nak-m Nybegynder
16. december 2003 - 07:30 #7
Har lige kigget lidt på siden, og kan informere om, at alt ser fint ud, men at topmenuen (med links til pizza, indbagt pizza osv.) ikke virker :)
De fungerer bare som almindelig tekst.
Avatar billede nak-m Nybegynder
16. december 2003 - 07:31 #8
Og det er naturligvis i mozilla (firebird), jeg hentydede til ;)
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
16. december 2003 - 07:37 #9
Godt der lige var en mozilla-bruger der, til at fange den. Dine links ser sådan ud:
<td bgcolor="#99CCFF" width="120" class="tm" onclick="location.href='?category=2';">Indbagt Pizza</td>

Du kan lave dem om så de ser sådan ud:
<td bgcolor="#99CCFF" width="120" class="tm" onclick="location.href='?category=2';"><a href="?category=2">Indbagt Pizza</a></td>

og så fjerner du bare link-understregningerne med css - resultatet er præcis det samme, bortset fra at brugere nu ser hyperlinket i deres statusbar når de holder musen over.
Avatar billede maxsover Nybegynder
16. december 2003 - 11:12 #10
rrrrrrrr... vil have pizza! + ret simple og godt design
Avatar billede punnishment Nybegynder
16. december 2003 - 17:43 #11
Mange tak for alle jeres responsens.
Jeg er nu igang med at gå i krig med alle jeres forslag. Jeg vil lægge et indlæg når jeg engang bliver færdig.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. december 2003 - 18:26 #12
Og det hedder selvfølgelig heller ikke "Lige nu er vi åben!"
Hvis i endelig VIL være det hedder det 'åbne' da 'vi' er flertal.. Men tror også du mener HAR i denne sammenhæng.. ;)
Avatar billede brianandersen Nybegynder
16. december 2003 - 19:50 #13
Den ser stille og rolig ud! Hvis du spørger mig, kunne den blive uendeligt meget pænere, hvis du lige lader menuen være 10-20px længere nede, og får en større blok af den afslappede blå i toppen. Lige nu ser den lovligt smal og "cramped" ud.

En vigtig ting: Fjern aldrig "hånd" cursoren på links, medmindre du har en overordentlig god grund.

Seriøst, lad være, den er virkelig universiel.

Her testet i Safari på Mac, den ser umiddelbart okay ud.
Avatar billede punnishment Nybegynder
17. december 2003 - 18:11 #14
Jeg har nu opdateret siden. Den er ikke helt færdig. Jeg har f.eks. ikke taget hensyn til de forskellige browser da jeg kodede mit javascript. Men pointen er, at se om jeg er på rette spor?
Avatar billede punnishment Nybegynder
17. december 2003 - 18:13 #15
nu har jeg også lavet notesblokken: nu kan man klikke på higlights'ene og tilføje det til notesblokken. Jeg ved bare ikke helt hvor linket til notesblokken skal placeres. Kunne i have en ide på det?
Avatar billede nak-m Nybegynder
18. december 2003 - 15:41 #16
Du er helt klart på rette spor, og menuen virker også i mozilla (og opera) nu. Notesblokken synes dog kun at virke i IE, mens den med de to andre browsere, mozilla og opera, ikke vil vise hvad man har valgt i textfeltet.

Jeg synes siden er blevet flottere og mange fejl er blevet rettet. Ikke alt vises ens i de forskellige browsere, men det er jo også et umuligt krav.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
04. januar 2004 - 13:21 #17
Inden jeg forelsker mig for meget i sidens "NotesblokFunktion" vil jeg dog lige holde hovedet koldt....

1) Forsiden fortæller mig, fra starten, ikke meget om hvilken side jeg er kommet ind på. - Det eneste jeg får af vide er, at jeg skal klikke og finde min bestilling. Det lyder for mig underligt idet jeg ikke kan finde noget jeg på daværende tidspunkt ikke har foretaget...

2) Jeg kan se at teksten ved de 3 store iconer på forsiden, virker meget pixelerede - det kan vidst godt undgås da de jo er lavet som grafik....!!!

3) Appropos iconerne - få evt. en på eksperten til at lave nogle iconer der passer sammen - men som også lugter lidt af pizza! - kort sagt iconerne er grimme...

4) Når man trykker rundt på siden, virker det som om at højrekolonnen, med adresse osv., har for lidt luft i forhold til indholdet. - det virker uroligt...

5) Sidens indhold ligger for tæt på menuen. - mer´ afstand..

6) Fin detalje med fanesystem i menuen - men teksten kunne godt gøres mere lækker - fjern f.eks. understregning. -  og der kunne laves et forskellig icon til hver menuknap.

5) siden bør også tjekkes for stavefejl....

- hygge....