Avatar billede mehoo Nybegynder
15. december 2003 - 19:25 Der er 11 kommentarer

sider mistet i word

har word 2003, og er ved at skrive dansk opgave. men jeg har netop til min skræk set at jeg pludselig mangler 4 sider i det dokument jeg er ved at skrive i. jeg havde for en sikkerheds skyld kopieret dokumentet 5 gange, men alle mangler de 4 sider.

er der en måde at få de mistede sider tilbage igenn

jeg er VIRKELIGT PÅ SKIDEREN. så hjælp ønskes
Avatar billede qp Nybegynder
15. december 2003 - 19:36 #1
Og det er ikke ønske tænkning at du havde skrevet 4 sider+ ?? :)
Avatar billede mehoo Nybegynder
15. december 2003 - 19:41 #2
nej overhoved ikke. jeg havde 5 sider, og nu har jeg 1. de andre er væk. jeg har ikke gemt oven i de andre da jeg havde 5 forskellige.

er det muligt at "sætte computerens filer og indstillinger tilbage". mener da at der følger et sådan program med win xp, men om det kun er i pro versionen ved jeg ikke. har selv home
Avatar billede mehoo Nybegynder
15. december 2003 - 19:46 #3
jeg har god hentet nogle programmer der skulle recovere de mistede filer, men uden held
Avatar billede qp Nybegynder
15. december 2003 - 19:49 #4
Burde heller ikke virker uden nogen form for back up ..
har du prøvet og lukke dokumentet lige genstarte og åbne det igen ?
Avatar billede mehoo Nybegynder
15. december 2003 - 20:29 #5
ja. men det virker stadigt ikke. det der står i dokumentet nu, er fra da jeg aller første gang gemte. siden da har jeg gemt mange gange oven i og i mine backup saves. men nu vises der kun fra den første gang jeg gemte.

jeg har dog fundet ud af at word automatisk gemmer hvert 10 minut. nogle der ved hvor disse gemte filer bliver lagt hen???
Avatar billede mehoo Nybegynder
15. december 2003 - 20:34 #6
men jeg har nu kørt en systemgendannelse på min computer, dog uden held...
Avatar billede jkrons Professor
15. december 2003 - 20:47 #7
De filer, Word automatisk gemmer lægges som regenl samme sted, som du elelrs gemmer dine dokumenter, men de slettes automatisk, hvis Word lukkes pænt og åbnes igen. De bevares kun, hvis Word afsluttes forkert. Det bedste du kan gøre (men det er nok for sent nu) er at starte Word, åbne dit dokument og så slukek din pc. Start igen og åbn Word.

En anden løsning der også er mulig, men igen er det nok for sent, hvis du har kørt systemgendannelse, er at lede efter  skjulte filer, der starter med ~WRD , og et tidspunkt fra nogenlunde den tid, hvor du mener at have gemt filen.

Men selvom det nok er håbløst kan det være forsøget værd, hvis det virker.
Avatar billede mehoo Nybegynder
15. december 2003 - 21:07 #8
hvis jeg køre en system gendannelse, så jeg vender "frem" til inden jeg kørte systemgendannelsen.

men det jeg ikke kan forstå er at når jeg har gemt dokumentet 4 gange, og alle er nu ens
Avatar billede jkrons Professor
15. december 2003 - 21:13 #9
Hvis du har gemt dokumentet fire gange, og alle versioner er ens, er der gået noget galt mens du gemte (enten din fejl eller systemets). Derfor vil en systemgendannelse ikek hjælpe, da de "rigtige" filer sikkert aldrig er blevet gemt.

Mit gæt er, at når du kører en systemgendannelse ,slettes også alel de skjulte hjælpefiler og "ekstrakopier" som Word opretter undervejs, og som evt kunen have indeholdt dine manglende sider.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. december 2003 - 21:24 #10
Hvis du benytter dig af systemgendannelse, så får du ingen hjælp der. Der ændres ikke i mails, samt dokumenter som du har oprettet.
Avatar billede jkrons Professor
17. december 2003 - 15:20 #11
Hvis dine sider er væk fra alle de gemte versioner, og der ikke længere findes nogle af de temporære filer på harddisken, må du nok se i øjnene at sider er væk!