Avatar billede premena Nybegynder
16. januar 2001 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Hvad er BeOS

på hvilket hard ware bruger man BeOS, hvad er den god til, kan man bruge den til pc/MAC
hvor kan man downlode den
Avatar billede thomasledet Nybegynder
17. januar 2001 - 01:37 #1
BeOS er, såvidt jeg har forstået, et UNIX-styresystem ligesom SunOS. Det fås faktisk i en gratis desktop udgave til privat brug. Du kan, så vidt jeg har forstået, køre det sammen med fx windows98, uden at behøve at genpartitionere din harddisk.

Tag en kigger forbi http://www.be.com/products/freebeos/
Avatar billede driis Nybegynder
17. januar 2001 - 15:11 #2
BeOS er ikke baseret på UNIX, men et selvstændigt styresystem. BeOS satser meget på multimedia og ydelse, men har ikke support for flere brugere på én maskine. BeOS understøtter i øvrigt dual SMP (dvs. 2 processorer i én maskine).

Som thomasledet skriver, kan du downloade en gratis version af BeOS (40 MB), som kan bruges på en FAT32 partition.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
17. januar 2001 - 18:56 #3
driis > Tak for rettelsen... jeg må indrømme, at jeg ikke ved helt så meget som BeOS... men jeg kunne da i det mindste finde det...:)
Avatar billede jesperomnibus Nybegynder
22. januar 2001 - 14:56 #4
BeOS kan køere på windows uden at man skal lave en ny partition. Den ligger sig bare i en mappe i Windows, og der kører du det så fra, smart. Og det kan slettes igen uden problemer, hvis man fortryder. Jeg har prøvet det, ER DU VILD DET ER HURTIGT, ihvertfald i forehold til windows. Det er bare en skam det kun er meget få programmer der understøtter det. Jeg synes du skal prøve det, det er det værd. Håber at jeg kunne hjælpe dig...
Avatar billede zonic Nybegynder
23. januar 2001 - 18:10 #5
Hvis man har noget af det nyere hardware, så kan der snildt være problemer med understøttelsen i BeOS. Jeg har et Geforce256 grafikkort, og kunne ikke få det til og virke den gang jeg prøvede det :(
Avatar billede darkwulf Nybegynder
02. februar 2001 - 14:23 #6
hrhrm zonic, har du prøvet hente opdateringen til BeOS, og fx driveren til Geforce256?????
Avatar billede mismis Nybegynder
06. februar 2001 - 21:38 #7
der er kommet en nvidia driver til beos
så du også kan køre beos , jeg har selv installert den på gforce 2 og det køre fint.
mvh

Teddy Hansen

http://www.bebits.com/app/1622
her er linken
Avatar billede hansen30 Nybegynder
27. marts 2001 - 23:17 #8
Hej mismis

Kan du ikke forklare mig hvordan du installerer selve driveren i BeOS. Driveren har jeg fundet.