Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. december 2003 - 13:57 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

pæn pc

Jeg skal have fundet et par gode tilbud på en pæn designet pc. Vigtig er det at den er lille, samt at kabler mv. er så lidt synlige som muligt. Fladskærm er et must. Maskinen må gerne være integreret med skærmen som ved denne: http://www.amitech.dk/webprodukt/design/PriserOgModellerSmartVision.asp

Udvidelsesmuligheder mv. er ikke vigtigt.

prislejet er 8-10.000,-
Avatar billede nse Nybegynder
14. december 2003 - 14:50 #1
http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?c=628&n=127&b=43093&m=dkk&cu=dkbsd&l=da&s=dkbsd&store=dkbsd&sbc=dkbsdoptix&v=d

Du skal ikke tage dig af, at den er i erhvervsafdelingen. Af en eller anden mærkelig grund er den ikke også placeret i "til hjemmet og hjemmekontoret". Den koster ca. 10000kr med fladskærm og ophæng.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. december 2003 - 14:58 #2
Netop SX270'eren købte vi et par stykker af til min arbejdsplads. Den er pænere på billeder end i virkeligheden. Den måde kabler tilsluttes på, gør at den faktisk ser enormt rodet ud. :)
Avatar billede m-andreassen Nybegynder
14. december 2003 - 23:21 #3
Du skal ikke købe den, den er ikke god min lillebror har køb den
gå ned hele tid
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. december 2003 - 08:21 #4
Det har vist ikke noget med maskinen at gøre. De SX270'ere vi har er måske ikke kønne... men de er klippestabile ;)

Andre forslag? :)
Avatar billede sakul Praktikant
16. december 2003 - 17:23 #5
Okay den er ikke integreret med skærm, men mon ikke du kan finde en lækker flad der passer til denne her, dette er den største af 5 og koster uden skærm 7595 kr.
Men du kan få dem ned til 4495 kr.
www.prc-data.dk/produktFrame.asp?produktid=32574887

Jeg syns de er fede, men som med så meget andet er det en smags sag... det skulle være nemt at finde en flad der passer til :-)
Avatar billede RJFreelance Praktikant
16. december 2003 - 17:25 #6
Køb ALDRIG dell . Sorry jeg siger det men det er noget værre l**t. Har en ven inde ved TDK som siger man ALDRIG må købe en dell computer.. De er INTET værd !!
Avatar billede sakul Praktikant
16. december 2003 - 17:26 #7
HOVSASA.. forkeert link.. du får lige det rigtige her.. beklager:
www.prc-data.dk/produktFrame.asp?produktid=30605369
Sådan...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 17:30 #8
supreme-creme => kan høre du aldrig har haft fornøjelsen ved at brugen en Dell bærbare :) (lykkelige ejer at inspiron 8100)

nanoq => du har ikke skrevt hvad PC'en skal bruges til (kontor, spil).. men hvis du er lidt fiks på fingerne.. så er mini-itx et kik værd
http://mini-itx.com
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 17:30 #9
brugen => bruge ;o)
Avatar billede RJFreelance Praktikant
16. december 2003 - 17:32 #10
Vil jeg godt indrømme jeg ikke har :)
Men det er bare hvad jeg har hørt :)
Avatar billede dmcn Praktikant
16. december 2003 - 17:32 #11
supreme-creme : Sjovt - min Inspiron 4150 kører perfekt, og har gjort det siden jeg fik den.

rkhdk : Jeg foreslog også mini-itx.com til nanoq på MSN, men han vil have noget der kan købes fra danske sites. :|
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 17:34 #12
n0rmality => bundkortet har købes hos www.shg.dk (VIA EPIA) kabinettet kan sikkert skaffe der også.. ellers kan man jo selv lave det (hvis man er lidt fiks på fingerene)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 17:37 #13
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264987899

men hvis man søger lidt på EPIA, så finder man også andre forhandlere af EPIA

http://www.greendata.dk/shop/default.asp?ProductID=936
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. december 2003 - 17:39 #14
nyeste EPIA version hos SHG er
"Epia-CL10000, VIA CLE266, Onboard VIA Nehemiah 1000 MHz, Audio, Dual LAN, VGA, DDR"

vare nummer 310512
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. december 2003 - 19:53 #15
supreme-creme, well... jeg har ansvaret for en installation der bygger på mere end 50 servere og 600 arbejdsstationer... alt i Dell. Jeg har ikke flere problemer end alle andre. Sååååhh... :)

alle, Jeg var forbi shg.dk's "butik" i dag. De har en del smarte minikabinetter, og flere forskellige bundkort der passer i. Så det er da absolut en mulighed. Men jeg ville nok stadig foretrække noget mere integreret, for at slippe for kabelrod. shg.dk havde faktisk en fix tingest stående for en måneds tid siden (i butikken). Desværre har de den ikke længere. Men noget tilsvarende må kunne findes et sted :)

Jeg lader denne stå åbent lidt endnu. :)
Avatar billede nse Nybegynder
18. december 2003 - 20:42 #16
lol supreme-creme.. Der er en grund til at Dell er verdens mest solgte. Jeg har selv stationær og har haft bærbar Dell, og jeg vil til ethvert tidspunkt købe det og anbefale.
Desuden afviger Dell ikke så meget fra alle andre mærker. De køber jo også bare stort ind hos nogle underleverandører som eksempelvis Samsung, og samler computeren for dig. Det samme gør HP, IBM osv., de foretager alle OEM og ODM indkøb, dvs. indmaden er den samme, men bare med forskellige design.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. januar 2004 - 13:49 #17
Tjaahh... jeg har endnu ikke fundet noget jeg kan bruge. Men søger stadig...

Jeg vælger at lade dette spørgsmål stå lidt endnu...