Avatar billede benjamin87 Nybegynder
14. december 2003 - 11:27 Der er 7 kommentarer

Opstarts problem

Hej,

Jeg har et lidt stort problem, tror jeg...

Efter en strømafbrydelse kan jeg ikke starte min computer op, uden at den skal igennem Scandisc... Når den er færdig med at køre scandisc igennem har den fundet to fejl og så kommer den ikke videre.

Den eneste måde jeg kan komme ind i Windows på, er at annulere Scandisc før den starter, og det tror jeg ikke computeren har godt af i længden.

De to fejl den finder er nogle filer der ligger i denne mappe:
C:\Documents and Settings\Benjamin S-Thomsen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\ONDBIAJ1
Og filerne hedder noget mærkdeligt. Den enes filnavn er to firmakter(...) og den anden er en Ý#-fil som også har et symbol-navn.

Jeg har prøvet at slette eller flytte dem, men kan man ikke... for der står at kildefilen eller -disken ikke kan læses!

Jeg har ikke lyst til at skulle formatere min pc og geninstallere hele skidtet igen, så jeg håber meget at der er nogen her der kan hjælpe mig!'

Jeg bruger i øvrigt Windows XP.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2003 - 11:33 #1
Genstart i fejlsikret, find vej til Content.IE5\ONDBIAJ1 slet hele mappen ONDBIAJ1, se om det hjælper.
Få reddet hvad reddes kan inden din disk "dør" helt, der er kun Fdisk og format der kan rette helt op på den fejl nu.
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
14. december 2003 - 17:55 #2
Jeg kan IKKE slette mappen, som jeg skrev...

Hvad er Fdisk?

Kan man ikke bare vælge at formatere en bestemt del af harddisken?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2003 - 18:52 #3
Fdisk er et værktøj til at fjerne og oprette partitioner med.
Du kan ikke formatere en del af en partition.
Prøv at åbne Internet Explorer, klik på Funktioner=>Internetindstillinger og slet midlertidige internetfiler, husk Alt offline også, slet også dine cookies.
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
14. december 2003 - 18:59 #4
Jeg har prøvet at slette alle midlertidige internetfiler.

Men hvor kan jeg få fat i Fdisk?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2003 - 19:35 #5
Hjalp det at slette de filer?
ellers prøv at køre en fuld Chkdsk/scandisk fra fejlsikret.
Fdisk ligger på f.eks en Win98 bootdiskette, men du har også mulighed for hvis du booter på din XP CD at partitionere og formatere derfra, du kan evt. prøve med en Repair først.
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
14. december 2003 - 19:50 #6
Nej, det hjalp ikke at slette de midlertidige internetfiler. Mappen ligger i Content.IE5-mappen, og når man forsøger at slette den får man den fejlmeddelelse som jeg beskrev i starten...

Men en formatering og geninstallation af Windows er altså uundgåelig? :-(
Så må jeg jo få flyttet alle mine filer over på en af mine venners computere, mens jeg formaterer og installerer...?!
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2003 - 19:55 #7
Jeg havde samme oplevelse for et stykke tid siden, jeg prøvede Repair, men endte op med overhovedet ikke at kunne komme i kontakt med min HD, før jeg kørte Fdisk, slettede og oprettede partitioner, samt formaterede.