Avatar billede fizher Nybegynder
13. december 2003 - 16:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Geforce 3 probs.

jeg har et problem med mit grafikkort, når jeg går ind i et spil lige meget hvilket spil, så flimre hele skærmen, med alle muligede blå og hvide farver. jeg kan dog godt se hvad der sker i baggrunden, men det er meget uacceltabelt. er der nogen som har en ide til hvad det kan være. har lige installeret den nyeste nvidia driver.
og kører pt med DirectX 9.0a
Har ikke inst. via4in1 eller andre asus hjælpe progs. det har jeg prøvet og det fungede ikke..

comp info...
Styresys : XP pro.
bundkort : ASUS a7v
GFX : Asus Geforce 3 TI 500

For at få indtryk af problemet så kan I selv se hva jeg snakker om her :
http://home19.inet.tele.dk/tuten/pics/pic.JPG

hjælp...
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 16:36 #1
sammen problem med et af mine kort.

Sidder stikket fast bagpå din pc
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 16:36 #2
hjælper ikke noget du har directX 9 for det understøtter dit kort ikke .*G*
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 16:40 #3
Kan også være din skærm der er færdig, men tror nu det er kortet!

Prøv med en ældre driver evt
Avatar billede nopsen Ekspert
13. december 2003 - 16:40 #4
Du SKAL installere VIA 4in1 driverne, det er ikke et "hjælpe program" som du kalder det, den indeholder driverne til dit chipset og ide controllere, uden dem vil din maskine ikke køre optimalt!
Hvis du alligevel får den slags striber og dårlige farver, er dit kort mest sansynligt defekt.
Avatar billede kingking Nybegynder
13. december 2003 - 16:41 #5
har du et forslag til en ældre driver ird?
Avatar billede fizher Nybegynder
13. december 2003 - 16:41 #6
okay... kan man så lige få de rigtige smidt i nakken, for den som jeg finder virker ikke... =)
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 16:42 #7
http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

prøv denne. Men som der bliver sagt skal du have VIA installeret. Hvis der er helt ged i din pc skal du måske overveje format C og starte forfra
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 18:14 #8
hvorfor afviser du??
Avatar billede nopsen Ekspert
13. december 2003 - 18:30 #9
ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide!
Avatar billede fizher Nybegynder
14. december 2003 - 13:01 #10
fordi mit problem ikke er løst ! logisk !
Avatar billede ird Praktikant
15. december 2003 - 13:12 #11
Tror stadig det er stikket bagpå din pc som sidder løst eller din skærm som er ved at stå af. Kan du teste med  en anden skærm eller grafikkort??
Avatar billede fizher Nybegynder
15. december 2003 - 20:40 #12
hehe... testede at andet GFX kort og der fungede det, så satte Geforce3 kortet over en anden maskine og det fungede det sq hellere ikke... ergo så er det kortet som der er noget galt med!

så det røg en tur i skralde spanden !