Avatar billede reneface Nybegynder
12. december 2003 - 22:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Screendump af indhold på skærm

Jeg sidder med en opgave omkring Concorde og skal beskrive nogle funktioner og vil derfor lave et screensump af det aktuelle vindue, men ligemeget om jeg bruger alt+prt. screen eller ctrl+prt. screen, for jeg "alt" fra skærmen med..er der umiddelbart nogen der lige har en løsning på problemet(jeg kører win XP) prøver jeg i andre programmer er der ingen problemer..

Hilsen René
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 22:19 #1
Du kan jo bare beskære billedet med Paint.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 22:20 #2
Tag screenshot'et. Åben Paint. Tryk CTRL+V, eller via menuen Rediger > Sæt ind.
Find beskæringsværktøjet og ret størrelsen til.
Avatar billede superanden Nybegynder
12. december 2003 - 22:22 #3
Alt Gr + Print Screen

så¨får du kun det aktuelle vindue hvis det vindue altså er markeret ..!
Avatar billede reneface Nybegynder
12. december 2003 - 22:23 #4
ja, det er forstået, men jeg vil bare gerne have et billede af det aktive vindue, således at det bliver mere tydeligt. Men det er den ikke glad for.
Avatar billede reneface Nybegynder
12. december 2003 - 22:24 #5
Prøver lige alt gr...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 22:24 #6
Hvad for et svar henviser du til?
Avatar billede reneface Nybegynder
12. december 2003 - 22:26 #7
nix..alt gr+prt. screen duer heller ikke..jeg tror jeg accepterer at det ikke kan lade sig gøre..det var bare hvis det nu lige var...men sådan skulle det ikke være..så må dem der skal læse det tage nogle stærkere briller på!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 22:29 #8
hardu sat opløsningen ned eller hvad?
Avatar billede reneface Nybegynder
12. december 2003 - 22:32 #9
thesurfer: hardu sat opløsningen ned eller hvad?

Nej..kører med "alm." opløsning 1024*768
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 22:34 #10
Så forstår jeg ikke denne linie:
"så må dem der skal læse det tage nogle stærkere briller på"

Du skal jo ikke lave billedet mindre.. du skal skære noget af..
Avatar billede reneface Nybegynder
12. december 2003 - 22:36 #11
Jeg tror vi misforstår hinanden. Hvis jeg tager et screendump af det aktive vindue når det er maksimeret, bliver det ikke så tydligt, som hvis jeg tager det når det er i mindre størrelse. Jeg skal nemlig lave et udsnit omkring ind.og udgående moms og resten er egentligt ikke interessant og derfor nytter det ikke f.eks at overføre screendumpet til paint og beskære det...
Forstår du hvad jeg mener???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 22:38 #12
nej, ikke mere :)
jeg læser det lige igennem igen :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 22:40 #13
"Hvis jeg tager et screendump af det aktive vindue når det er maksimeret, bliver det ikke så tydligt, som hvis jeg tager det når det er i mindre størrelse."
Opløsningen er den samme, dvs kvaliteten er også denne samme.

"Jeg skal nemlig lave et udsnit omkring ind.og udgående moms og resten er egentligt ikke interessant..."
Jeg kan ikke se problemet her..? du laver bare en cirkel eller firkant eller hvad du nu vil, omkring ind -og udgående moms..
Avatar billede reneface Nybegynder
12. december 2003 - 22:44 #14
Det gør jeg lige..