Avatar billede webdb Nybegynder
12. december 2003 - 18:00 Der er 9 kommentarer

Hvordan undgås klik-lyde ved klik på links/ meta refresh ?

jeg har et bannersystem der kører i en iframe og bannersiden reloades hvert 60 sek via META HTTP-EQUIV="Refresh"

Har man som bruger slået lyd til på sin pc giver dette dog nogle irriterende klik-lyde hvert minut, på samme måde som når man klikker på et link og samtidig har lyd på pc/ højtaler.

Findes der noget script der kan anvendes så disse klik-lyde kan undgås ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 18:06 #1
Jeg tror at klik lyden er en del i Windows.. se under Lyd i kontrolpanelet > Start Navigation.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
12. december 2003 - 18:07 #2
brug et javascript i stedet:

setTimeout("document.refresh();", 1000);
Avatar billede webdb Nybegynder
12. december 2003 - 18:27 #3
setTimeout("document.refresh();", 1000); er stadig en reload af siden som giver en klik-lyd, desværre - suk.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 18:32 #4
har du checket om det er en indstiling via kontrolpanelet?
Avatar billede webdb Nybegynder
12. december 2003 - 18:44 #5
det er den sound event i kontrolpanelet der hedder: windows explorer -> start navigation
så langt så godt. problemet er at denne vist default er sat til ved installation af internet explorer eller ?
og kan man via script slå denne event fra ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. december 2003 - 18:51 #6
Det tror jeg ikke.. men lad spm'et være åbent, det kan være at en eller anden kommer med nogle gode ideer..
Men jeg tror ikke, at man kan gøre det..
Avatar billede roenving Novice
13. december 2003 - 01:42 #7
location.reload(true) laver ikke lyden ...
Avatar billede webdb Nybegynder
13. december 2003 - 10:03 #8
- det er bare iorden, Tak !! skriv et svar hvis du vil have points
Avatar billede roenving Novice
13. december 2003 - 15:00 #9
Tjah, men da ikke 200 points !-)

Spørgsmålet er nok et af de lettere, så du bør beholde langt de fleste af dem !o]

-- men ellers velbekomme '-)