Avatar billede larsemil Nybegynder
12. december 2003 - 17:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ikke rammer/frames, men hvad så?

Hejsa

Jeg er ved at lave om på mit design på min hjemmeside.
Jeg vil have en menu i venstre side som bliver nogenlunde som den der er her: http://www.clan-ffj.dk/index2.html
Men jeg har hørt at frames/rammer er dårligt at bruge i frontpage. Hvordan får jeg så venstre side til at være der hele tiden?
Designet af hjemmesiden skal være med et aflangt billede foroven og så den faste menu i venstre side. I midten og til højre skal man se de sider som man vælger i menuen. Men det skal være så hjememsiden ikke fylder "hele skærmen", altså noget lignende den her: http://www.clan-ffj.dk/index2.html

Håber der er nogle der kan hjælpe. For lang tid siden rodede jeg med Frontpage og er ikke helt noob på det område, men jeg ved ikke hvordan siden skal bygges op hvis ikke der skal bruges frames/rammer.

Tak
Avatar billede Slater Ekspert
12. december 2003 - 17:36 #1
Hvis menuen absolut skal stå stille, er frames nok det bedste valg.
De andre alternativer er at bruge script eller jave en overflow:scroll i CSS, og det er endnu mindre kompatibelt end frames.
Avatar billede larsemil Nybegynder
12. december 2003 - 17:39 #2
ok, men hvad er det så egentlig der er dårligt ved frames, for jeg har hørt fra flere at det er dårligt at bruge?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2003 - 17:46 #3
Det eneste problem jeg kan se ved frames, er at et fremes site er svært at optimere til søgemaskinerne. Typisk har de svært ved at indexisere disse sites ordentligt, og du kommer lettere til at begæ optimeringsfejl, der enten ikke virker, eller får dig bannet i vigtige søgemaskiner for spam.

Det er dog muligt at optimere til frames, hvis man holdertungen lige i munden og ved hvad man gør
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. december 2003 - 00:21 #4
Her kan du læse en god artikel om frames og søgemaskiner

http://www.joyzone.dk/sw716.asp