Avatar billede javid Nybegynder
12. december 2003 - 16:13 Der er 2 kommentarer

Flytning af data fra access til Oracle i Citrix

Hej

Vi arbejde i et citrix miljø (7 Citrix og 1 test) hvor vi kører Access til database. Men nu overvejer vi at bruge Oracle.

Er der nogle, der har erfaringer (nok) til at fortælle om der er noget vi skal være opmærksom?
Avatar billede inglenook Praktikant
15. december 2003 - 02:26 #1
prisen.....? Oracle er smart men koster jo en halv bondegaard....  Har I overvejet mySQL (sorry, kender ikke Citrix saa ved ikke om det kan bruges)
Avatar billede trer Nybegynder
16. december 2003 - 23:44 #2
Vi kører citrix databaserne på MS SQL server - ingen problemer i det.

En vigtig ting at overveje mht Oracle - det er om i har driftsviden på Oracle platformen. Oracle er absolut en af de sværrere databaser at drifte.

Hvis spørgsmålet rent går på at flytte data fra Access til Oracle - så er der umiddelbart ingen problemer her. Manuelt opbyg tilsvarnede tabeller i Oracle og pump data over.

På serverne skal så sql-net og odbc drivere installeres så citrix kan forbinde til baserne.

I øvrigt; Hvis I har kunnet leve med Access' performance indtil nu - så er det at investere i Oracle måske overkill?  Oracle bør absolut have sin egen server - og imho skal den have en Unix boks (til nød en Linux), ikke en Windows.

Skal database serveren være Windows boks, så vil I være bedre tjent med MS SQL Server - billigere, nemmere at drifte og ofte bedre performance på en "lille" boks end Oracle - bl.a. er MSSQL meget langt selvtunende.

I kan bl.a. overveje en MSDE - light udgaven af sql server - eneste I skal være obs på er, at den skruer ned for performance ved 5 samtidige forbindelser.