Avatar billede prowler Nybegynder
12. december 2003 - 12:27 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Hvilken skærm er bedst?

Hej Eksperter!

Jeg står og skal til at have en ny monitor, da den gamle er "kradset" af. Under normale omstændigheder, kommer vennerne til mig, når de skal have ny pc, for at få "rådgivning". Men nu har jeg mødt min "overmands-hardware" nemlig skærme, det har jeg ikke meget forstand på... så spørgsmålet er, kan I hjælpe mig?

Her er de 2 CRT monitore, jeg har fundet frem til, måtte være udmærkede køb?! Problemet er bare, at jeg kun skal have 1 ;)

LG Electronics Flatron F900P
            vs.
  Samsung SyncMaster 959NF

- Hvis I har andre forslag, til monitore som enten er bedre eller nogle I synes jeg skulle tage et kig på, inden jeg fyrer pengene af, kan I lige smide et link og en kommentar... Her er lige nogle ting, som jeg forlanger af monitoren:

Følgende skal gøre sig gældende:
1. 19" CRT fladskærm
2. Den skal kunne bruges til grafisk arbejde, hvilket vil  sige høj opdateringshastighed og klare farver.
3. Omkring de 2500,- (+-200,-)
Avatar billede ird Praktikant
12. december 2003 - 12:55 #1
Jeg synes det er hip som hap!

De er jo næsten ens og mener derfor den ene er ligeså god som den anden
Avatar billede ird Praktikant
12. december 2003 - 12:57 #2
Samsung SyncMaster 959NF

Denne har en lidt bedre hertz men igen det er så lidt du ikke vil mærke det

Læs evt de bedømmelser der er kommet på dem. De ligger begge to i en god klasse efter min mening
Avatar billede ird Praktikant
12. december 2003 - 12:58 #3
Avatar billede ird Praktikant
12. december 2003 - 13:01 #4
http://www.eksperten.dk/spm/394833

Havde samme problem så måske kan min tråd guide lidt
Avatar billede vedikkebedre Nybegynder
12. december 2003 - 13:38 #5
Hejsa,

Jeg står lidt i samme overvejelse. Men har også kigget lidt på en NEC:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515027949

Men da jeg også skal benytter skærmen til en del udvikling(og derved skrivearbejde) har jeg valgt en LG F900P skærm.

Min begrundelse var jeg når jeg arbejder vil jeg være irreteret over at have de 2 vandrette streger der deler skærmen i 3 lige store områder. For det første kan det besværliggøre det at se linier på et website helt præcist. Ligeledes når man skal tilskære et billede og se hvornår det passe i størrelsen, vil jeg tro at disse linier vil være et oplagt aggresions-punkt!?

Det kan godt være at visse test hævder at billedet ikke er helt så dybt i farverne osv som på andre skærme. Men for mig er det mere vigtigt at jeg ikke konstant irreteres over disse 2 horiensontale linier - der sikkert kan give anledning til mange udbrud når ens billede alligevel ikke passer fordi man har flugtet på den forkerte streg.

Mvh
vedikkebedre
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2003 - 13:39 #6
På en af mine kollegers tidligere arbejdsplads benyttede designafdelingen sig af F900P'eren, og havde gjort det i en periode.

Iflg. ham overvejde de nu at skifte disse ud, fordi der efter signende skulle have været mange problemer med dem.

Jeg kan dog ikke sige om 959NF'eren er bedre, idet jeg kun selv har erfaringer med normale Samsungskærme.
Avatar billede prowler Nybegynder
13. december 2003 - 00:14 #7
Tak for de besvarelser, der har været indtil nu, meeeen....

Er det umuligt at sige, hvilken af de to skærme der er bedst?
Og er det ikke omtrent best-buy, når vi taler CRT monitore i den prisklasse?

Hvis det kun er ud fra et design-mæssigt synspunkt, hvilken monitor, der er pænest, så er jeg lidt mere for LG'en.

pacr00n>> Du kunne ikke lige tænke dig, at spørge din kollega, hvad det var der gjorde, at de overvejede at skifte... (er interesseret i at vide, om det er selve skærmen, eller hardwaren i monitoren, som skabte problemer)

vedikkebedre>> Det vil sige, at vælger man LG F900P, så er man foruden de horisontale streger, og man har stadig et fladt billede?

Vil gerne have flere forslag, til skærmmodeller, som er værd at kigge på...
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 11:11 #8
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514597921

Har selv købt denne og er meget meget tilfreds!

Nok ikke den du søger, men en kanon skærm til billige penge
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2003 - 13:52 #9
Hey prowler, jeg skrev ikke udskiftningsårsagen fordi min kollega ganske enkelt ikke vidste det. Det kan jeg godt se ikke er så megen hjælp, beklager...
Avatar billede ird Praktikant
22. december 2003 - 17:53 #10
hjalp det?
Avatar billede prowler Nybegynder
22. december 2003 - 23:27 #11
ird>> Njahh... ikke rigtigt, for jeg er altså på udkig efter en 19" monitor, selvom skærmen du har smidt et link til er fin for en 17". Jeg har stadig ikke besluttet mig for, hvilken monitor det skal være, og jeg har jo ikke fået så mange forslag til  alternative valg af en 19" desværre.

Men det ser ikke ud til, at det er særlig let at udvælge en monitor, selvom jeg glædeligt tager imod flere forslag  :)
Avatar billede lede Nybegynder
30. december 2003 - 02:35 #12
957NF (Natural flat) er med diamondtron billedrør (kopi af Sony Trinitron), og har et klarere, mere farverigt, og mere skarpt billede end LG, dog har den de to streger fra trådende som holder "masken".
En anden mulighed er 957MB som også får i sort/silver (rigtig flot). Den har Samsungs Dynaflat billedrør, som ud over at have et fladt yderglas, har et bøjet inderglas fordi ved en helt flad overflade, vil øjnene tro at skærmen buer indad, hvilket dette ekstra lag modvirker (vejer dog 2 kg mere end en standard 19").
957MB har rigtigt gode specs, og er en fantastisk skærm til prisen.
Avatar billede ird Praktikant
02. januar 2004 - 11:11 #13
Mon ikke det er tid til lidt feedback her??
Avatar billede ird Praktikant
11. januar 2004 - 09:36 #14
kom her feedback så vi kan arbejde videre evt :)
Avatar billede cardic Nybegynder
27. januar 2004 - 18:07 #15
Her er lidt info om Dynaflat:
http://www.ctlmonitors.com/dynaflat.html
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2004 - 18:56 #16
Jeg ved ikke om I er færdig med denne kattegori.

men af de to nævnte vil jeg holde mig til
Samsung SyncMaster 959NF

Jeg har selv haft Samsung SyncMaster DF755 før jeg købte min nuværende Xerox fladskærm.

Samsung laver idag monster gode skærme, og vandt sidste sommer 2 test over fx. Sony-skærme. Samsung er virkelig nogle dejlige skærme.