Avatar billede agassi Nybegynder
11. december 2003 - 23:20 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

hvilke antivirus program har jeg

Jeg ved at jeg har en antivirus program, men hvordan finder jeg ud af hvilke jeg har.

har prøvet at søge på antirus i søg, men den fandt intet på min computer
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. december 2003 - 23:22 #1
Kig i Start->Programmer??
Avatar billede 7th Praktikant
11. december 2003 - 23:24 #2
Kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer. Så får du en liste over alle de installerede programmer.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
11. december 2003 - 23:25 #3
Du skriver "hvilke" du har. -
Antageligt kun et enkelt. Kan dog ikke forstå du ikke er klar over hvilket. Du har måske ikke selv installeret det ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. december 2003 - 23:30 #4
Hvis du ikke selv har installeret et, så har du sikkert ikke noget Av prg. Har du købt din maskine med prg. på så er der nok et Av prg. men de plejer så kun at virke i kortere periode. Du skulle meget gerne kunen se et ikon med et eller andet Av. prg. nede i tray (ved uret) her ligger det og beskytter din computer hele tiden.
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
11. december 2003 - 23:34 #5
kan du ikke trykke CTRL + ALT + DEL og skrive listen over de programmer der køre og poste det herinde så ken jeg højst sandsyneligt fortælle dig hvilket du har, hvis du her et....
Avatar billede agassi Nybegynder
12. december 2003 - 11:30 #6
Når jeg trykker CTRL + Alt + DEL, så er listen over programmer tom.
De eneste programmer som jeg har ved uret som jeg ikke lige umiddelbart kender er. "Ezmail", "Ezsystem" og "INCD". Hvad er det for nogle programmer???

Jeg har xp home edition. Kan der tænkes at der er firewall og hvordan finder jeg ud af det????
Avatar billede arlet Juniormester
12. december 2003 - 11:33 #7
tror du har etrust, kig i programmer på dit c-drev om der ikke ligger en mappe med det navn

incd er et brænderbrogram
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. december 2003 - 11:56 #8
Ezmail er et easy mail
Incd er brænderprg
Ezsysem ved jeg ikke rigtig hvad er, men må være noget som har fulgt med din computer.

Jeg tro ikke du har noget Antivirusprg. men kan anbefale dig det som hedder Avast. Det er på fuld højde med dem man køber, men det er et free prg. Du kan finde programmet her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm
Det ligger lidt langt nede på siden.
Det er for farligt at køre uden et antivirusprg. så jeg syntes det er fint du spørger.
Avatar billede arlet Juniormester
12. december 2003 - 11:58 #9
Avatar billede agassi Nybegynder
12. december 2003 - 12:55 #10
Jeg har ingen etrust.

Men jeg kører med xp og den skulle efter hvad jeg har hørt have et firwall. Hvad finder jeg den på pcen???
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. december 2003 - 13:03 #11
Takker for point;)

Firewall er ikke det samme som Antivirus. Du bør installere et virusprg. ellers skal vi meget snart til at redde dig for en masse virus. Husk også hele tiden at opdatere dit Windows styresystem.
Avatar billede agassi Nybegynder
12. december 2003 - 15:00 #12
Den computer som der er tale om den bruges ikke til internet og den installeres først noget på den når tingene er kontrollerert. Der er tale om en "sikret computer"

MEN Takker mange gange for hjælpen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. december 2003 - 01:11 #13
Nu har jeg hørt det med. Ha, ha -
En "sikret computer" - ingen firewall og ingen anti-virus.

Hvis din pc ikke er på Internettet, har du ikke brug for en firewall.

"sikret computer" *LOL* - den var god -

Ha' en god jul -