Avatar billede rdc Nybegynder
11. december 2003 - 21:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Saddam Husein

Ved i noget om, hvilke regler Saddam Hussein havde for folket. Altså hvad folket ikke måtte? Og hvilken straf de ville få, hvis de overtrådte reglerne. Jeg skal bruge det til en opgave. Jeg kan ikke finde noget på nettet nemlig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2003 - 21:58 #1
Der har måske nok væred nogle regler, men jeg tror ikke man bekymrede sig om at overholde dem, hvis man ikke lige havde fordele ud af det.b Sådan lidt alla regl nr. 1 Sadam har altid ret.
regl nr. 2 i tvivlstilfælde henvises til regl 1
Avatar billede rdc Nybegynder
11. december 2003 - 22:07 #2
Jeg vil have nogle sådan som fx.

Alle piger må ikke gå med tørklæder.

osv. osv
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2003 - 22:12 #3
Jeg vil tro at du kan fine noget generelt hvis du søger på ordet Sharia der jo er islamisk lov, se f.eks. her

http://i-cias.com/e.o/sharia.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia

I hvor stor grad officiel Irakisk lovgivning baserer sig på Sahria ved jeg ikke, men den tilhører særligt Sunni og Shia muslimer, der jo udgør langt den største del af de irakiske befolkning. Sadam var sunni, største delen af befolkningen er shia.

Søg selv på google, derer meget mere
Avatar billede kamelkalle Nybegynder
11. december 2003 - 22:12 #4
Man måtte ikke skide hinanden i munden... Det må man selvfølgelig ikke stadigvæk...
Avatar billede rdc Nybegynder
11. december 2003 - 22:27 #5
bufferzone, tror du at du kan finde nogle regler. Altså ligesom kamelkalle's, men bare ikke så useriøst.
Avatar billede saddam_hussein Nybegynder
12. december 2003 - 18:55 #6