Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 16:39 Der er 36 kommentarer og
3 løsninger

Banner reklamer indtjening

Er der en som har nogen guldkorn til hvordan man får flest penge ud af bannerreklamer + nyhedsbreve, eller hvordan man ellers kan få en god indtjening på ens site

Lad os sige man har en side med 2000 unikke besøgene pr dag.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2003 - 16:45 #1
Du kommer næsten ikke til at tjene noget på banner reklamer. I dag er det ikke visninger der betales, men antallet af folk der klikker på banneret og går videre til den side der reklammeres for. Med 2000 besøgende pr dag vil du tjene få øre om måneden og formentlig skræmme flere at dine trofaste brugere væk.

Bannerreklamer er en død sild, og har været det de sidste 5 år
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 16:49 #2
ahh ikke 5 år jeg arb. for en portal i år 2000 og der var der sku gang i banner indtjeningen, man man mærke er der ved at komme mere gang i banner reklamer igen. Er der penge i mobil/microbetaling betaling og hvis man vil prøve det hvem skal man så ha fat i?
Avatar billede giang Nybegynder
11. december 2003 - 16:50 #3
Hvilken side drejer det sig om? Det er lettere at vurdere, hvis vi kender siden, dens indhold, brugere osv.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 16:50 #4
--> bufferzone :

Med al respkt for din viden:
Det lyder voldsomt... men også noget ulogisk. For hvorfor vil fx. Experten.dk så gerne blive ved med at reklamere, hvis de ikke tjener noget på det? Og mange, mange andre websites?

Og hvis bannerreklamer er en død sild, hvad er så alternativet?
Avatar billede thb Nybegynder
11. december 2003 - 16:54 #5
Jeg tror at du skal have en slags sponsor aftale for at tjene på banner reklamer, altså hvis din hjemmeside er om tøj, så kan du kontakte nogle tøjbutikker og høre om de vil betale et vis beløb for måske 1000 sidevisninger..

Thomas
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 16:55 #6
Bannere er ret gode til at brande produkter og dem som reklamere får måske også nogen gode kunder. Hvis man sammenligner med tv reklamer og reklamer på taxier etc. så vil jeg nok sige at internet banner reklamer er klart bedst pga. man kan meget bedre måle hvor mange flere besøgene man får + hvor meget man sælger mere. bare min holdning
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 16:59 #7
Jeg kan ihvertfald se en klar fordel, hvis du/I finder et andet firma, hvor I suplerer hinanden, og derfor bytter reklamer med hinanden.  :-)
Avatar billede rangerbs Nybegynder
11. december 2003 - 17:00 #8
thorus -> ikke fordi jeg vil blande mig, men min erfaring med reklame bannere: er at ingen gider at trykke på dem, personligt gør jeg det heller ikke selv.

og desuden har reklame branchen meget præcise tal på, hvor meget salget stiger efter reklamer på tv ;)

mvh Ranger
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:01 #9
man får jo ikke noget ud af at bytte med hinanden andet end man måske kommer højere op i google rank + besøgene men hvis man har besøgene nok er det jo ikke det vær.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:01 #10
--> thorus :

Fin tanke, men lad os lege lidt med tanken:
Hvis der ikke er nogen penge i det for mig, hvorfor skulle fx. jeg have dine banner-reklamer på mit website?
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:03 #11
vi kan tage en af mine sider som eks. den har 1300 unikke besøgene pr. dag, siden har mellem 40 - 80 banner klik om dagen det er omkring 50 - 160 kr pr dag. i indtjening. jeg bruger også rekst links de er ganske gode så de giver salg/leads ud over de normale bannere
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. december 2003 - 17:04 #12
Eksperten har mange besøgende, formentlig 5-6000 om dagen. Eksperten er et meget kendt site med ganske stor respektværdi (og jeg er som bekendt helt uafhængig af eksperten, hverken coadmin eller på anden måde med) dette betyder at eksperten formentlig kan tjene lidt på selve visningen, og mere på click through, altså en kombination afreklame og sponsor. Jeg kan dog ikke vide dette med sikkerhed.

Almindelige sites som dit og mit, tjener intet på bannere
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:08 #13
--> thorus :
Jo, man får netop masser ud af at reklamere gratis for et andet firma, hvor man gerne vil tiltrække samme målgruppe, som man gerne vil sælge SUPLERENDE varer til.
Som fx. et firma sælger printere, men ikke printerpatroner. og et andet firma sælger printerpatroner men ikke printere.
Begge firmaer har samme målgruppe, og har derfor interesse i at tiltrække samme. Begge firmaers produkter suplerer hinandens produkter, og er derfor ikke konkurrenter.
De 2 firmaer vil netop have MASSER af interesse i at henvise kunder til hinanden.  :-)
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:08 #14
att: extend
hvis du skulle have min reklamer på din side er det for at få flere besøgene eller bedre page rank i google.
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:09 #15
att extend. ja det har du ret i vedr. sparingpartnere eller hvad man nu kan kalde det.
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:11 #16
er der nogen som har erfaring med mobil/microbetaling?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:12 #17
--> thorus :
1: page rank i google er "kun" en inddirekte fordel. Stadig ingen penge i kassen.
2: Hvis det er rigtigt som bufferzone siger, er der jo alligevel ingen som gider at klikke på banneret. Altså stadig ingen penge i kassen.

Så et slagkraftigt og pengestærkt argument mangler stadig.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:24 #18
Så alt i alt:
Banner-reklamer er vist kun en fordel, enten hvis:
- du kan finde en slags sparingpartnere.
- du har et website så stort som eksperten

Alternativt:
Hvis du selv har flere websites, er der selvfølgelig en klart fordel i at henvise imellem dine websites.  :-)

Ellers er der vist ikke flere fordele.  :-/
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:24 #19
bannerreklamer = Lidt indtjening
Microbetaling = hvis det virker god indtjening ? (er ikke sikker kommentar ønskes)
fast reklame = mellem indtjening (kræver direkte salg via tlf el. på adresse)
partner salg = mellem indtjening (madside sælger gryder/skeer)

En mulig oversigt
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:25 #20
en side på et par tusinde besøgene per dag og et godt rygte og indhold kan godt give nogen tusind pr md. mine erfaringer
Avatar billede lobster Nybegynder
11. december 2003 - 17:29 #21
Kom lige forbi :) Jeg er osse interreseret i microbetalinger, er der ikke nogen som har erfarring med det ? evt. nogen som kan henvise til en god udbyder af sådn en service ?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:33 #22
Microbetaling er faktisk godt nok, men firmaerne som står bag (fx. sms a/s), er stadig dem som tjener klart det meste af kagen. Ud af hver 10 kr., tjener du kun ca. 2,80 kr., og derudaf skal du betale skat (moms ER fratrukket via sms a/s).
Se fx. alle de websites og blade, hvori der reklameres med mobil-logo og i den stil. Det er altsammen Microbetaling.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. december 2003 - 17:33 #23
thorus - ang. microbetaling er der en del udgifter i starten, derefter vil det være en forholdsvis god indtjening hvis du kan få folk til at bruge den service.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:34 #24
UPS! Dette skulle selvfølgelig være et svar, også selvom at det intet har med det oprindelige spørgsmål af gøre.  :-)
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 17:45 #25
ja noget mere vedr. microbetaling

Jeg har også undersøgt lidt vedr sms betaling men kunne ikke lige fatte det var så dyrt i drift. Men det skal nok komme ned i pris ligesom med normal sms.
hvilke firmaere kan man bruge til sms betaling andre end sms a/s ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. december 2003 - 17:48 #26
SMS A/S vil jeg klart anbefale, vi har brugt dem til et par løsninger og er fuldt ud tilfredse med dem.

ud over dem er der Tele Group Europe A/S
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:48 #27
Der er ca. 5-6 andre firmaer som tilbyder samme service. Men det er vist ret meget ud over hvad dit spørgsmål egentligt gik ud på...?
Men nu har du ihvertfald fået navnet på en af de største.
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. december 2003 - 17:50 #28
extend - jeg forstår ikke din kommentar om at det er ud over hvad hans spørgsmål gik ud på, for mig at se er der startet en debat om nogle ting. og så længe spørger er med i spørgsmålet ser jeg det ikke som et problem, hvis du tænker på point, så kan han altid hæve dem hvis der er nogle der er i mangel på point ;)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 17:59 #29
-->triple-x:
Nej, jeg tænker ikke i points, jeg har rigeligt. :-)
Men da samtalen imellem thorus og jeg går på bannerreklamer, holder jeg mig forholdsvis indenfor dette område, selvom at jeg da svarer overordnet på spørgsmål om microbetaling også.
Men det er sikkert bare mig som tager fejl.
Avatar billede thorus Nybegynder
11. december 2003 - 18:14 #30
Den her tråd er oprettet pga. vi alle måske kan lære noget af hinanden og den som kommer med det bedste guldkorn vedr. bannerreklamer, email marketing, microbetaling får fleste point..

ok så sms a/s er dem man skal opsøge. er der nogen som har erfaring med andre?
Avatar billede maxsover Nybegynder
16. december 2003 - 10:59 #31
Luk annonce!

Selv om dette er en super side, er jeg ved at blive træt af den annonce som er ved spørgsmålet...

Men med 2000 om dagen, kommer du ikke til at tjæne for meget:P

prøv at søge på google - "Tjæn penge på din hjemmside" eller "Make money on your website"
Avatar billede triple-x Nybegynder
16. december 2003 - 11:02 #32
maxsover - det lyder ik til du ha helt vildt meget forstand på det. Har du prøvet at søge på "Tjæn penge på din hjemmside" ? for det første hedder det tjen og ikke tjæn, for det andet finder den ikke noget fornuftigt.

Din kommentar med luk annonce forstår jeg ikke helt.
Avatar billede robin31 Nybegynder
16. januar 2004 - 11:57 #33
Jeg driver selv et site med ca 1000 unikke om dagen,og tjener ca 11.000 om måneden....på bannere samt div reklamer og nyhedsbreve.
Avatar billede thorus Nybegynder
16. januar 2004 - 12:19 #34
att: robin31

Bruger du/i banner firma? hvis ja hvilke
hvad tager i for reklamer?
hvor tit udsender i nyhedsbreve?
Avatar billede robin31 Nybegynder
16. januar 2004 - 15:02 #35
vi finder selv vores annoncører.Vi udsender ca 1 gang om ugen.
Priserne varierer meget fra firma til firma,men er meget betinget af målgruppen.
Avatar billede robin31 Nybegynder
16. januar 2004 - 15:03 #36
Det store keyword er dog i alle tilfælde trafik-trafik-trafik :)
Uden trafik dutter det ikke.

Nogen der sagde trafik ?
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
23. januar 2004 - 15:52 #37
robin:

Flot indtjening med "kun" 1000 unikke/dag.
Vil du sige lidt mere, om hvordan du kontakter dine kunder (annoncørerne) og hvordan du præsenterer sitet/ sælger sitet, så de bliver interesserede?
Hvilken slags salg har du mest success med - pr. eksponering, klik, salg, periode etc.
Hvilken branche hører dine kunder til og er det små/store virksomheder? Danske?
Vil du ud med, hvilket site du har? Hvem er dine brugere?
Avatar billede thorus Nybegynder
17. september 2005 - 15:58 #38
Avatar billede thorus Nybegynder
17. september 2005 - 15:59 #39
til folk som også kigger efter en annonce partner etc.