Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 10:27 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Fejl i opsætning af osCommerce

Hej

Jeg har knoklet lidt med af finde, downloaded og få installeret en freeware shop.
Jeg har fundet osCommerce, som jeg syntes godt om. Jeg har uploaded filerne som de blev pakket ud.
Jeg taster stien ind og kommmer til en installations side, hvor jeg vælger at installere. Det er på næste side fejlen kommer. og den står sådan her
New Installation

Please customize the new installation with the following options:

Import Catalog Database:
Fatal error: Call to undefined function: osc_draw_checkbox_field() in /customers/synvision.dk/synvision.dk/httpd.www/shop/install.php on line 24

Hvad skal jeg gøre for at få den til at køre. Jeg har downloaded den et par gange og prøvet om og om igen. Det har ikke hjulpet. Jeg har php4 og mySql database.
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2003 - 11:14 #1
Prøv at kigge i osCommerce's readme fil - der står lidt om nogle ting der skal ændres i PHP.ini for at shoppen virker. Det kan være det er det der er problemet.
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2003 - 11:19 #2
Ellers prøv det her (taget fra osCommerce's support board):

The solution was to edit the /etc/httpd/php.ini and insert a ":." in the defined PATH. It changed the path from:

$PATH = "/usr/sausalito/blah/blah"

to

$PATH = "/usr/sausalito/blah/blah:."
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 11:24 #3
Skal jeg fordele de udpakkede filer i foldere? eller skal de uploades som de ligger?
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 11:26 #4
PHP.ini har jeg ikke??
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2003 - 11:29 #5
PHP.ini er en del af selve PHP og ikke af OsCommerce. Den indeholder nogle indstillinger for hvordan PHP-koder afvikles på serveren. Hvis du ikke selv har direkte adgang til serveren, så prøv at høre dem du får det hostet hos, om de har mulighed for at rette noget i den.

Ellers kan det iflg. OsCommerce boardet også dreje sig om for få adgangstilladelser til nogle af mapperne.
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 11:31 #6
Her er hvad readme filen siger:

This is an example of how to update the configuration parameters

for a win32 (Microsoft Windows) environment.

You can either edit catalog/includes/application_top.php directly
with these changes,
or you can add configure.php to
catalog/includes/local/ which will overwrite the settings in
application_top.php.

Hvilke ændringer er det jeg kan skrive til "catalog/includes/application_top.php"?
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 11:33 #7
Det er B-one.net som hoster.
Hvad er det de skal rette?
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2003 - 11:42 #8
Så vidt jeg husker var der noget med at brugen af globale variabler skulle slås til. Prøver lige at kigge efter... Jeg ved dog ikke om det afhjælper dit problem.

Men du kan da starte med at få B-One til at rette PATH'en som jeg nævnte ovenfor, måske hjælper det.
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 11:48 #9
PATH'en :
$PATH = "/usr/sausalito/blah/blah"
to
$PATH = "/usr/sausalito/blah/blah:."
Det er path'en til?
mySql databasen?????

Sorry spotgun! Jeg er helt lost. Kanont du gider at hjælpe. Hvis det kommer til at køre får du 200points.
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 11:58 #10
Ok det er php.ini du vil have ændret i?
Hvad skal jeg bede b-one om at rette?
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2003 - 11:58 #11
Jeg ved ikke helt om det er path'en til mysql databasen. Jeg søgte bare på din fejlmeddelelse på oscommerce boardet og fandt det post dér.

Det eneste jeg rettede i PHP.ini da jeg installerede det på en win2000 server, var følgende:

register_globals = On

Den står vist som standard til "off". Det var i hvert fald alt jeg skulle rette, så kørte installationen.
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 12:01 #12
Det prøver jeg at bede dem om.
Det plejer lige at tage lidt tid før det vågner op, men jeg forsætter her når der er svar.
Tak for hjælpen til nu.
/peter
Avatar billede allen135 Nybegynder
11. december 2003 - 12:03 #13
spørg evt på www.openforum.dk - Dansk supportside
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 12:23 #14
Ja, det tog jo så ikke så lang tid.
De kan ikke tilbyde at  ændre i php indstillingerne :(
Jeg  har postet spørgsmålet på openforum.dk
Avatar billede peder77 Nybegynder
11. december 2003 - 12:49 #15
hvad gør jeg så?
Avatar billede tipsen Nybegynder
11. december 2003 - 14:55 #16
-er det virkelig rigtigt, at osCommerce kræver register_globals = on !?
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. december 2003 - 15:30 #17
Det står der i install-filen i hvert fald...
Avatar billede sukos Juniormester
11. december 2003 - 15:40 #18
Har du mulighed for at bruge .htacces?
I så fald, kan du putte dette i en .htaccess, for køre med register_globals on

php_flag register_globals 1
Avatar billede peder77 Nybegynder
12. december 2003 - 11:40 #19
.htacces?? Det er der en fil som hedder

hvad skal jeg putte i den og hvordan?
Avatar billede peder77 Nybegynder
12. december 2003 - 11:52 #20
Jeg har snakket med en fyr som godt kan køre det fra hans b-one hotel. så det ser ikke ud til det er problemet!
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. december 2003 - 12:23 #21
Han havde ikke nogle problemer med at installere det eller? Du kan jo evt. høre ham ad om han skulle lave noget extra, for at få det til at virke...
Avatar billede peder77 Nybegynder
15. december 2003 - 16:07 #22
Jeg har fixet det. Det havde intet med serveren at gøre. Det var min udpakning af filerne der var gået galt.  takker for hjælpe her.
Avatar billede sleever Nybegynder
04. maj 2004 - 19:49 #23
Hejsa,
Jeg har B-one og kan ikke få det til at funge.?
Benjamin
Avatar billede jabbe777 Nybegynder
21. maj 2004 - 20:29 #24
Jag har samma problem med B-One, och fick svar idag:
Dom (B-One) vill inte ändra inställningen av säkerhetsskäl, enligt följande text:
Information från www.php.net
"Using Register Globals
Perhaps the most controversial change in PHP is when the default value for the PHP directive register_globals went from ON to OFF in PHP 4.2.0. Reliance on this directive was quite common and many people didn't even know it existed and assumed it's just how PHP works. This page will explain how one can write insecure code with this directive but keep in mind that the directive itself isn't insecure but rather it's the misuse of it. "
Så jag kommer att leta upp en annan leverantör.
Avatar billede veerana Nybegynder
28. august 2011 - 17:22 #25
Hej c2n
Kan du ikke blot følge vejlledningen og så spørge hvis der er problemer ?

Det er ret nemt :)

Jeg kører selv hos i123, så bare skyd hvis der er spørgsmål.

http://www.nlphuset.dk/coachinguddannelse.asp
Avatar billede veerana Nybegynder
22. september 2011 - 21:48 #26
Den indeholder nogle indstillinger for hvordan PHP-koder afvikles på serveren. Hvis du ikke selv har direkte adgang til serveren, så prøv at høre dem du får det hostet hos, om de har mulighed for at rette noget i den.<a href="http://akassesiden.dk">billig a-kasse</a>