Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. december 2003 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vise word dokument i browser

Jeg har set det er muligt at vise word-dokumenter direkte i sin browser, men af en eller anden grund sker det ikke på min egen maskine...

Jeg har Win 2000 og en MSIE 6. Begge dele er patchet og opdateret efter alle gyldne regler.

Hvad skal jeg gøre for at få den til at gøre det?
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. december 2003 - 13:33 #1
...og ja. Jeg HAR også Word installeret. (Office 2000)
Avatar billede Slawomir Seniormester
10. december 2003 - 13:35 #2
gem den som webside
Avatar billede kapla Nybegynder
10. december 2003 - 13:37 #3
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2003 - 13:37 #4
Du kan højreklikke på selve dokumentet, og vælg: "Åbn med". Herefter vælger du bare IE, og så er dokumentet åbnet!  :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2003 - 13:44 #5
...sådan kan du også gøre med andre filtyper.

Og hvis du har lyst, kan du højreklikke på selve filen, og vælg: "Egenskaber". Herinde kan du vælge, hviklet program som skal åbne denne bestemt type fil.
Så næste gang du klikker på filen, vil det program (som du har bestemt) åbne filen for dig.  :-)
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
10. december 2003 - 13:58 #6
Kapla0's link rummede svaret.

Jeg fik måske ikke præciseret at det er når der linkes fra en webside, at jeg gerne bare vil blive i browseren...

Løsningen er at gå ind i en filexplorer, vælg så:
Funktioner
Mappe indstillinger
Filtyper

Vælg doc og tryk Avanceret

Så kan du vælge at sætte (eller fjerne) fluebenet i "gennemse i samme vindue" alt afhængig af om det skal åbnes i Explorer eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2003 - 14:26 #7
Ja, det var en afgørende detalje, at du ikke fik skrevet, at der skulle linkes fra en website. Det var ikke så smart gjort af dig. :-(((((

Detalje:
"gennemse i samme vindue" er ikke noget som helst med det at gøre. Men det bestemmer tilgengæld, om du vil åbne et link i samme vindue eller i et nyt vindue. Det er altså en browser-funktion.  :-)