Avatar billede kenn-s Nybegynder
09. december 2003 - 20:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på netværk - internettet

Har en pc kørende på en bredbånds forbindelse prøver så at tilslutte min bærbare med den fatse pc's indstillinger - Ip, MAC addresse osv - hvorfor virker dette ikke....
Avatar billede bredker Nybegynder
09. december 2003 - 20:29 #1
har du 2 ip adresser
Avatar billede kenn-s Nybegynder
09. december 2003 - 20:39 #2
næ en enkelt tildelt via dhpc.

ændrede mac addressen så den passede, skulle det så ikke ligne den samme pc og passe med arp og hele svineriet??
Avatar billede bredker Nybegynder
09. december 2003 - 20:45 #3
du skal have en ip til hver maskine
ellers skal du have en router , så kan du klare det med en ip
Avatar billede halifax Nybegynder
10. december 2003 - 01:42 #4
Efter den beskrivelse du har givet, skyldes det ikke at du sksl have en IP til hver maskine. Selv om det også kunne være løsningen- set på en anden måde.

Det skyldes derimod at MAC adressen er unik for hvert netkort. Derfor kan du ikke blot angive MAC adressen fra din sædvanlige pc til den bærbare, da netkortet i den har en anden unik MAC adresse.
Avatar billede slowboat Nybegynder
10. december 2003 - 01:53 #5
Du burde kunne nøjes med, at sætte DNS og default gateway...
Avatar billede halifax Nybegynder
10. december 2003 - 20:28 #6
slowboat - Kunne man måske nok, såfremt "bredbåndsmodem" er nulstillet og ikke husker MAC addresse. Mener stadig den driller.
Avatar billede cyberfyr Nybegynder
14. december 2003 - 14:13 #7
Som bredker skriver, en router er den optimale løsning
Avatar billede kenn-s Nybegynder
14. december 2003 - 18:39 #8
for at slå en ting fast, jeg har ikke på noget tidspunkt ønkset at tilslutte begge maskiner samtidigt, men frakoblet min desktop og prøvet at tilssluttet min bærbare, det svarer vel lidt til at jeg køber et nyt netkort til min desktop, det vil sku da ikke kræve at jeg skal ha router eller nyt ip - det skal sku da bare virke, hvilket det ikke gør. Jeg er tilbøjelig til at gi slowboat point, det det virker som den rigtige løsning, men det virker ikke rigtigt aligevel - gir point senere i aften
Avatar billede bredker Nybegynder
14. december 2003 - 19:06 #9
du skal regne med at der kan gå op til 24 timer før din ip bliver frigivet  , så den kan blive brugt af en anden maskine
men normalt sker det indenfor de første timer
Avatar billede kenn-s Nybegynder
14. december 2003 - 21:34 #10
Akn du uddybe hvad du mener med "frigiver" min IP - hvad er det der rent fysisk sker. Er koblingen mellem IP og MAC der bliver slettet i routernes tabeller eller hvad sker der, nu er vi vist ved at nærme os noget!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
14. december 2003 - 21:53 #11
ved med min egen at hvis der har været andre maskiner på nettet (har 4 ip )så alle ip er brugt og jeg så skal have den 5 maskine på , så går der en tid før den kan få en ip
udbyderen har reserveret den ip til det kort hvor den har været brugt , i et bestemt antal timer ( ikke sikker på hvor mange timer )for at se om samme maskine kobler op igen
efter det tidsrum bliver den frigivet
måske ikke helt ordret , men princippet er det
Avatar billede halifax Nybegynder
15. december 2003 - 01:26 #12
Inden for dine fire vægge mener jeg koblingen mellem IP og MAC sker i bredbåndsmodem'et som husker MAC'en.

Begrundelse: skal jeg have en anden pc koblet på slukkes for modem'et i ca. 30 min (hiv strømstik ud). Herefter tændes og en anden pc = et andet netkort, kan gå på.
Min forbindelse er Stofanet. Mon ikke det er noget lignende med andre bredbånd/ADSL.
Avatar billede slowboat Nybegynder
16. december 2003 - 16:59 #13
Hvis du skal have en ny IP-adresse(DHCP), kan du vel skrive ipconfig /renew