Avatar billede bruger Nybegynder
15. januar 2001 - 21:47 Der er 6 kommentarer

lyd

De firmaer der laver spil hvordan for de deres lyde som en mand der bliver dræbt, sætter de bare en til at lyde som en der bliver dræbt eller bruger de nogle programmer hvor de lave lyden fra bundet, ligesom man kan lave 3d grafik i 3d studio max???
og hvis de lave lyden i nogle programmer hvilke er det så de bruger??
Avatar billede a-torsten Nybegynder
15. januar 2001 - 21:50 #1
Lydene i sådanne spil laves med følgende programmer:

Uzi Y2K (bruges til optagelse)
Uertaker Me (Til bearbejdning)
Kiste 3.11 (Komprimering)

;o)

-Anders
Avatar billede stigc Nybegynder
15. januar 2001 - 21:54 #2
Syntetiske lyde bruger de nok ikke. Det er ligesom på film hvor der er personer ansat til at lave lyde.

Måske køber de lydenen af et firma, som har nogen ansat til at lave dem. Så når en mand dør, er det højest sandsynlig en rigtig mand der siger det, og når man hører fodtrin er det nok rigtig fodtrin..

Men at manipulere lyden efter de er indspiller er en anden sag. Det kna være der skal ekko på eller lidt rumklang osv. Her kan du bruge et programmer som Cool Edit, eller SoundForge.

Syntetiske lyde, som på en synthtizier (eller lyden af en lazer), kan du lave med et progam som www.audiomulch.com
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2001 - 21:56 #3
Du kan købe CD\'er med special effekt lyde, de indeholder bland andet biler der bremser hårdt op, mennesker der skriger mv. Du kan selvfølgelig købe programmer der kan lave lyde eks:

http://www.quadmation.com/PP/Download.html

Det koster kun 70 dollars, og du kan hente en gratis version, men du kan ikke gemme lyde i demoen. Til gengæld ligger der i programmet links til mindst 10000 lyde og musikstykker på nettet. Hvis du køber den medfølger 400 instrumenter, og 4000 melodier indenfor alle typer musik. Dem kan du bruge gratis i dine præsentationer mv.

Hvor du kan loade specielle lyde ind, og lave din egen komposition.
Avatar billede stigc Nybegynder
15. januar 2001 - 22:01 #4
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2001 - 22:07 #5
Her er et gratis sound effekt studio:

http://www.superdownloads.com.br/download.cfm?stats=6013

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2001 - 22:09 #6
En rigtig god side med gratis effekt lyde, og det er bare flot design!

http://www.meanrabbit.com/wavhtml/wavepage.htm