Avatar billede kim1277 Nybegynder
09. december 2003 - 15:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

svcd filer på dvd

Kan man ikke brænde svcd filer over på en dvd-r og vis ja hvordan gør man. på forhånd tak
Avatar billede norbert Nybegynder
09. december 2003 - 16:59 #1
Man kan sagtens lægge svcd'er over på dvd'er. Du kan prøve at kigge her. Der forklarer jeg, hvordan jeg gør. Ellers så bare spø'r.
http://www.eksperten.dk/spm/411753
Norbert.
Avatar billede kim1277 Nybegynder
09. december 2003 - 17:32 #2
hvordan bruger man ifoedit
Avatar billede norbert Nybegynder
09. december 2003 - 17:36 #3
Når du har delt filerne i en videofil og en audiofil, åbner du ifoedit og går i DVD-author. Der skriver du din filmfil og audiofil ind og gemmer den i en ny mappe. Så bliver de konverteret til vob-filer, som du skal bruge i din DVD.
Norbert.
Avatar billede kim1277 Nybegynder
14. december 2003 - 15:24 #4
jeg kan ikke få skidtet til at virke, kan du ikke lave en spiseseddel til min hvordan man gør, for jeg er åbenbart, lidt langsom på forhånd tak
Avatar billede norbert Nybegynder
14. december 2003 - 20:40 #5
Når jeg lægger SVCD på DVD gør jeg følgende:

1. Bruger TMPENC til at dele lyd fra video.
Åben Tmpenc - file/mpeg-tool/sipmle demultiplex.
Der åbner du din svcd-fil og giver de to andre filer nye navne, og helst i en ny mappe.
Så får du to filer, en videofil og en audiofil.
Så åbner du IfoEdit v.0.95 og åbner fanen DVD-author. Der åbner du først din videofil og lige nedenunder åbner du din audiofil. Hvis du umiddelbart ikke kan se navnene på de to filer, du lavede i tmpenc, så gå ned i filtype og kør den ned på all files, så dukker den op på listen.
Når du har sat filnavnene i, gemmer du dem i en mappe for sig selv, dette er meget vigtigt.
Hvis det er svcd-filer på ca. 1 time og 45 min. i fuld bitrate kan der være to film på hver DVD. DVS. du gør nøjagtig det samme med den anden fil.
Når det er konverteret 2 film til vob åbner du dvd-shrink 3.0 beta. Der kan du samle dem begge to og gøre klar til at blive brændt.
Først trækker jeg den ene film ind i dvdshrink. Når den har læst den ind dobbeltklikker du på main movie. Så kommer der en title 1. Så trykker du på re-author og der kommer en ny menu op. Den minimerer du en smule, så du kan se den nederste. Så trækker du title 1 over i den nye menu.
Derefter går du tilbage til den gamle menu, som du havde fat i først, og trækker den anden svcd over og åbner så der også står title 1 på den. Den trækker du over på menu 2 til den anden title, så der ligger to på denne. Derefter går du op og laver en backup af denne i en ny mappe. De filer der kommer der, brænder du over på en DVD, og du har svcd på en DVD-skive.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2003 - 01:15 #6
Har du fået det til at virke? Det ville være rart med lidt feedback!
Go' jul :-)
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
23. december 2003 - 01:54 #7
Feedback???
Avatar billede norbert Nybegynder
26. december 2003 - 11:13 #8
Hallooo?????????
Nu har jeg efter din egen anmodning lagt en spiseseddel til dig. Kan du så ikke være så sød at give lidt feedback, pleasssssse?
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 03:14 #9
Hej igen. Vil du ikke være så sød at give lidt respons på mit svar?
Det ville jo være meget rart at vide, om jeg var til hjælp eller ej.
Godt nytår
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
25. januar 2004 - 11:39 #10
Takker for point :-)
Norbert :-)