Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
09. december 2003 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Selv vælge hvilken programmer

Hej.
Min computer er meget langsom, når den skal starte op - Fordi den både skal åbne alverdens programmer bl.a. winzip, icq, winrar, msn, webcam osv.. osv.. osv.. Kan man på en eller anden måde ikke selv styrer hvilke programmer man vil have at computeren åbner i starten?

Jeg kan huske, at jeg fik det at vide engang men nu har jeg glemt det...
Avatar billede trer Nybegynder
09. december 2003 - 11:31 #1
Du kan starte med at kigge i Startup folderen i din start-menu. Der ligger genveje til automatisk startende programmer. Fjern dem du ikke vil have.

I registreringsdatabasen findes også et sted hvor programmer startes. Hvis du ikke er vandt til at rode i den, så vil jeg anbefale du lader være - men...

Åben RegEdit, find nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\RUN

(i Windows 9x og ME er der også en der hedder RUNSERVICES )

Herunder fjerner du de programmer du ikke vil have til at starte.

Sidst - du kan også lige checke SYSTEM.INI om der skulle stå noget under LOAD=
Avatar billede trer Nybegynder
09. december 2003 - 11:32 #2
Husk; Som Microsoft siger "Ændringer i Registeringsdatabasen kan være underholdende - eller katastrofale!"  Man risikerer at f*cke sit system op, så det ikke kan starte hvis man piller uhæmmet...
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
10. december 2003 - 03:48 #3
start --> kør --> msconfig - start - der kan du deaktivere forskellige programmer også
Avatar billede trer Nybegynder
10. december 2003 - 09:01 #4
Lahnkiller> Windows XP?
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
10. december 2003 - 17:19 #5
trer - ja, eller andet... mener det virker i både 98, ME og XP, det virker IKKE i 2000, kan sgu ikke lige huske om programmet eksisterer i 95...