Avatar billede crazy_legs Nybegynder
09. december 2003 - 09:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med extern og intern IP.

Hey!

Jeg sidder herhjemme i et lille netværk på 4 computere, 2 xp, 1 2k og en 98SE.
Vi får ADSL udefra, som så kører gennem en ZyXel router+switch.

Problemet er, at når der er nogle der vil spille f.eks Age of Empires, virker det ikke, fordi folk på internettet jo kun ser den externe IP, så de connecter til vores router, i stedet for de computere der sidder i lan.

Hvad kan jeg gøre for at computere udefra kan finde de forskellige computere, f.eks ved AOE...? Skal jeg til at have fat i en ekstra switch, så de computere der vil spille kan få internettet uden om routeren?

Jeg mener at jeg en gang har hørt om noget der hedder http tunnel, men ved ikke om det virker?

sååå... hjælp?
Avatar billede dinkie Nybegynder
09. december 2003 - 09:15 #1
I din Zyxel router skulle der gerne være mulighed for at lave port adressering. Skriv hvad din router hedder så skal jeg finde infop på hvordan du skal gøre det.
Avatar billede veggie Nybegynder
09. december 2003 - 09:22 #2
Du skal i routeren definere, via NAT. Hvilken trafik, der skal derigeres til hvilken indadgående IP.
DVS. Du router f.eks. alt trafik fra port 80 (Internet)til 198.168.0.254)
Når alle relevante porte er routet videre til denne ip skal denne maskine hoste et spil