Avatar billede miccar Nybegynder
08. december 2003 - 22:48 Der er 9 kommentarer

Begrænsning i dataoverførsel i Outlook 2002 v. 10.0.2627.1

Jeg har netop købt en Sony DCR TRV33 Camcorder. Igår ville
jeg sende et videoklip af vores hund ned til kennelen vor
vi købte den i november. Filen var på ca. 11 MB.Den kom retur med følgende kommentarer:
The original message was received at Sun, 7 Dec 2003 17:01:44 +0100 from [129.142.216.52]

  ----- The following addresses had permanent fatal errors ----- <trusthojgaard@mail.dk>
    (reason: 552 Message size exceeds fixed maximum message size: 10240000 bytes)

  ----- Transcript of session follows -----
... while talking to fpo.mail.dk.:
>>> MAIL From:<xxx@get2net.dk> SIZE=11496442
<<< 552 Message size exceeds fixed maximum message size: 10240000 bytes 554 5.0.0 Service unavailable

Hvorfor. Der er også problemer når jeg jeg vil sende nogle billeder af hunden ned til kennelen. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er i vejen ??
Avatar billede dana Nybegynder
08. december 2003 - 22:58 #1
11 MB er også en pæn størrelse af en fil! Outlook kan sættes op til at det kun vil downloade filer af en hvis størrelse. Hvis kennelen har en gammeldags langsom modemopkobling, så ville jeg nødig være den der skulle sidde og vente på 11 MB. Du må lave filen mindre eller evt. brænde filen og sende den på en CD-rom.
Avatar billede dana Nybegynder
08. december 2003 - 22:59 #2
Det med størrelsen står jo faktisk i beskeden: Message size exceeds fixed maximum message size.....
Avatar billede miccar Nybegynder
08. december 2003 - 23:10 #3
Jeg har set begrænsningen på  10240000 bytes. Men spørgsmålet går på hvem ligger disse begrænsninger. Men kennelen har ligesom jeg 2048kbit/s. Iøvrigt kan jeg ikke se, at begrænsningen skulle ligge i modtagers modemopkobling. Det jeg efterlyste var et svar/forklaring på hvad der går galt.
Avatar billede dana Nybegynder
08. december 2003 - 23:18 #4
Begrænsningen ligger i modtagerens Outlook. Der ligger ikke som sådan en begrænsning i en modemopkobling, men hvis det er en 56.6 opkobling, havde du så lyst til at vente en uge på at downloade en 11 MB fil?? Den ville sikkert crashe systemet først. Modtageren har en ADSL forbindelse, det kan jeg se nu. Det var bare et eksempel. Der kan også være overfyldt i modtagerens Indbakke - specielt hvis de gemmer mails på serveren. Du burde måske ringe og spørge dem, hvorfor at de ikke kan modtage din fil.
Avatar billede dana Nybegynder
08. december 2003 - 23:18 #5
Du er meget hurtig til at afvise mit svar, når du ikke helt ved hvad det er du snakker om.
Avatar billede dana Nybegynder
08. december 2003 - 23:19 #6
Good luck!
Avatar billede miccar Nybegynder
09. december 2003 - 01:09 #7
Min gode mand. Det er ikke for at fornærme dig, at jeg afviser svaret, men simpelthen fordi dit svar på ingen måde,gir mig de oplysninger jeg er ude efter.Du ved også at hvis jeg accepterer svaret, falder mit spørgsmål og dermed mine muligheder for at finde frem til problematikken bort !!!
Avatar billede mile Juniormester
10. december 2003 - 09:53 #8
Så skal jeg helt gratis prøve at udrede trådene, for jeg tror at I taler forbi hinanden. Det Dana prøver at forklare er, at der på modtagerens (kennelens) postserver er en begrænsning på, hvor store mails de kan modtage. Det er meget normalt. En hotmail konto kan typisk kun modtage 2 mb.

Miccar du nævner hastigheden på dit bredbånd, og det har så absolut ikke noget med sagen at gøre. Jo hurtigere bredbånd jo hurtigere bliver mailen afsendt. Men det har ikke noget at gøre med hvor MEGET man kan sende...

Dana har ret - problemet ligger hos modtager, hvis internet udbyder har sat en limit på postserveren....
Avatar billede miccar Nybegynder
10. december 2003 - 15:09 #9
tak til mile for udredningen.