Avatar billede zhristian Nybegynder
08. december 2003 - 22:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tjek hijackthis log, please!

Her er loggen, 200 points for a tjekke den!

--------------------------

Logfile of HijackThis v1.97.6
Scan saved at 22:02:46, on 08-12-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\WINDOWS\qkshield.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Save\Save.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\ezula\mmod.exe
C:\Programmer\Steam\Steam.exe
C:\PROGRA~1\WEATHE~1\Weather.exe
C:\Programmer\Date Manager\DateManager.exe
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\GMT.exe
C:\Programmer\PrecisionTime\PrecisionTime.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Documents and Settings\master\Dokumenter\Modtagne filer\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: My Search BHO - {014DA6C1-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\S4BAR.DLL
O2 - BHO: (no name) - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Programmer\NewDotNet\newdotnet5_48.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {014DA6C9-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\S4BAR.DLL
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuikShield] qkshield.exe
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\Programmer\ICQ\NDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] C:\Programmer\Save\Save.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\PROGRA~1\ZONELA~1\ZONEAL~1\zlclient.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [eZmmod] C:\PROGRA~1\ezula\mmod.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] C:\Programmer\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [WeatherCast] C:\PROGRA~1\WEATHE~1\Weather.exe /q
O4 - Global Startup: Date Manager.lnk = C:\Programmer\Date Manager\DateManager.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: PrecisionTime.lnk = C:\Programmer\PrecisionTime\PrecisionTime.exe
O9 - Extra button: ICQ (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O16 - DPF: {8EF27A70-DD04-11D6-B7F6-00A0C9CD5F8A} - http://www.quikshield.com/qshsetup.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {E2F2B9D0-96B9-4B25-B90C-636ECB207D18} - http://www.getweathercast.com/WUInstCAST.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{ACA6E7CD-E759-4254-9B8C-426092848880}: NameServer = 192.168.1.1
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 22:05 #1
løber den igennem med det samme
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 22:05 #2
Du skal hente Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe og trykke gem og lægge den på dit skrivebord. Du har noget snavs der når vi fjerner det måske ødelægger din netforbindelse. Hvis du mister internetforbindelsen når du fixer de ting jeg kommer med skal du kører det lspfix, starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart og lav en ny logfil, som du smider herind.
Avatar billede zhristian Nybegynder
08. december 2003 - 22:11 #3
Ok
Avatar billede zhristian Nybegynder
08. december 2003 - 22:11 #4
Det er downloaded og åbnet, bare kom med hva jeg ska fjerne :D
Avatar billede aggie Nybegynder
08. december 2003 - 22:12 #5
Det er længe siden jeg har set så mokket op en computer, du har stort set halvdelen af den samlede crapware produktion på maskinen - når du har fået fixet den (lyder som om arlet ved hvad han snakker om), kan jeg anbefale to metoder til at forhindre at det sker igen (udover en anden browser / filtering proxy), tag et kig på:

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
(forhindrer installation af en mængde kendte crapwares)

og

http://www.spywarefri.dk/iespyad.manual.htm
(manual og link til en lignende metode)

- held og lykke med at få din computer tilbage ;)
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 22:14 #6
Rigtig aggie, men først når vi er færdige*S*

Zhristian ->ja ja rolig nu*S*

Du skal lige gå i tilføj/fjern og slette new.net

Genstart og ny log
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. december 2003 - 22:14 #7
aggi-> den er da ikke så slem den her, de kan være rigtig meget værre.
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 22:28 #8
Når den er fjernet i new.net, skal du følge denne vejledning

Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

O2 - BHO: My Search BHO - {014DA6C1-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\S4BAR.DLL
O2 - BHO: (no name) - {4A2AACF3-ADF6-11D5-98A9-00E018981B9E} - C:\Programmer\NewDotNet\newdotnet5_48.dll
O3 - Toolbar: My &Search Bar - {014DA6C9-189F-421a-88CD-07CFE51CFF10} - C:\Programmer\MySearch\bar\1.bin\S4BAR.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [New.net Startup] rundll32 C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL,NewDotNetStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CMESys] "C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSave] C:\Programmer\Save\Save.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WeatherCast] C:\PROGRA~1\WEATHE~1\Weather.exe /q
O4 - Global Startup: Date Manager.lnk = C:\Programmer\Date Manager\DateManager.exe
O4 - Global Startup: PrecisionTime.lnk = C:\Programmer\PrecisionTime\PrecisionTime.exe
O10 - Hijacked Internet access by New.Net
O16 - DPF: {8EF27A70-DD04-11D6-B7F6-00A0C9CD5F8A} - http://www.quikshield.com/qshsetup.exe
O16 - DPF: {E2F2B9D0-96B9-4B25-B90C-636ECB207D18} - http://www.getweathercast.com/WUInstCAST.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{ACA6E7CD-E759-4254-9B8C-426092848880}: NameServer = 192.168.1.1

-------------------------------------------------------
Kender du denne, ellers skal den væk:
O4 - HKLM\..\Run: [QuikShield] qkshield.exe

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand(Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows.) Find følgende fil i Stifinder og slet den:

C:\Programmer\Fælles filer\CMEII\CMESys.exe
C:\Programmer\Save\Save.exe
C:\PROGRA~1\WEATHE~1\Weather.exe
C:\Programmer\Date Manager\DateManager.exe
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\GMT.exe
C:\Programmer\PrecisionTime\PrecisionTime.exe
-----------------------------------------------------
Kender du denne, ellers skal den slettes:
C:\WINDOWS\qkshield.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.
Avatar billede zhristian Nybegynder
08. december 2003 - 22:31 #9
Ok, gør jeg.. tager nok lige lidt tid
Avatar billede arlet Juniormester
08. december 2003 - 22:33 #10
Helt i orden, ellers kigger jeg på den i morgen tidlig*S*
Avatar billede zhristian Nybegynder
09. december 2003 - 16:54 #11
Ok min ven formaterede sq bare.
Hans computer gik helt i fk, men ok - du får points alligevel arlet :)
Avatar billede arlet Juniormester
09. december 2003 - 16:58 #12
Nå, sådan skulle det jo ikke have gået :-(

Men når han har formateret, så husk at hente alt på windows update.

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, Du kan følge med hvornår programmet sidst er opdateret nederst på www.spywarefri.dk.

Det er meget vigtigt at du også holder dit windows og IE opdateret.

du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.