Avatar billede ti6701 Nybegynder
15. januar 2001 - 18:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

store (hel)tal

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp eller i det mindste et godt råd. Jeg har brug for at repræsentere tal (heltal) større end 32 måske også 64 bit (unsigned) kan klare.

Jeg har ledt med lys og lygte overalt i alle søge maskiner for at finde et eller library eller andet der kan inkluderes i mit program (C). Hvis nogen kan komme med gode råd eller måske lige frem med et link ville jeg være meget taknemmelig.

Avatar billede jpk Nybegynder
15. januar 2001 - 20:09 #1
Hvis du har brug for rigtig store heltal, kan du lave en klasse hvor tallet gemmes som en streng. Du skal så selv lave funktioner til at summation, multiplikation osv.
Hvis du vil hente inspiration, kan du studere Java\'s kildekode til klassen BigInteger!
Avatar billede alquesm Nybegynder
16. januar 2001 - 00:16 #2
Hmmmm....jeg mener da at en double er en 80 bit....den har MANGE tal foran sit komma! ... undersøger det lige...
Avatar billede alquesm Nybegynder
16. januar 2001 - 00:16 #3
UPS! Det skulle ikke være et svar! Det var en kommentar! :(
Avatar billede borrisholt Novice
16. januar 2001 - 08:25 #4
ti6701>> Jeg har skrevet en klasse der kan håndtere tal med 1000 ciffere .. den kan du få ved at skrive til Jens@Borrisholt.com

Jens B
Avatar billede ti6701 Nybegynder
18. februar 2001 - 17:13 #5
Jens B

Din klasse var lige hvad jeg havde brug for!
Når jeg er færdig med at lave programmet (forhåbentlig inden alt for længe) som skal bruge de store tal mailer jeg tilbage til dig. Glæd dig :)

Indtil da tusind tak for koden!

mvh ti6701