Avatar billede takker Nybegynder
08. december 2003 - 14:23 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Region 0

Hej eksperter !

Jeg er ved at bestille en musik dvd over nettet. Den er besynderligt billigere end hvis jeg skal købe den i en forretning. NOK 113 ; i butik minimum 200 kr. Men da  der står NOK går jeg ud fra at det er norgske kroner. Hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal betale i Dkr?
Mit egentlig tvivlspørgsmål er om jeg kan afspille region 0. Man bliver nemlig advare på sitet, om at den er region 0, inden man bestiller.
Det er tænkeligt at den skal afspilles på en playstation2 ! Kan i hjælpe mig, inden jeg udfører bestillingen?
Avatar billede skwat Praktikant
08. december 2003 - 14:32 #1
region 0 er uniregion, så alle burde kunne klare det.

NOK er cirka det samme som dk, men du skal huske den forfærdelige moms.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2003 - 14:45 #2
Og den told du nok også bliver pålagt.

Så alt i alt kan det ende som en dyr fornøjelse!
Avatar billede takker Nybegynder
08. december 2003 - 14:54 #3
Det lyder ikke rart! I mener ikke det kan betale sig ?! - Ellers vil jeg skrive dem et brev, og bede dem om den endelige pris. Transporten er gratis!
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2003 - 15:20 #4
Jamen det er kun hvis den bliver stoppet i tolden at der bliver pålagt moms + told.

Nu vil jeg jo ikke opfordre til skattesnyd men du kan evt. bede afsender angive den lavest mulige værdi udenpå selve pakken.
Avatar billede takker Nybegynder
08. december 2003 - 15:38 #5
Det lyder som det er ulovligt at købe vare fra udlandet. kan det passe? er det ligesom at smugle for mange cigaretter over grænsen fra Tyskland? Hvor stor er risikoen for at en dvd havner i skattefars hænder? - og kan man overhovedet lave aftaler med store firmaer om at angive en lav værdi på pakken?
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2003 - 18:21 #6
Mej det er ikke ulovligt, men køber du fra et land udenfor EU skal du betale dansk moms + told.

Der er visse regler hvis du køber fra en der sælger for mindre end et vist beløb om året, men den kategori skal du ikke regne med at høre under.
Avatar billede takker Nybegynder
08. december 2003 - 23:46 #7
Hvor meget vil det omtrent løbe op i.. momsen er 25% og dermed omtrent 30 kr. Men hvor meget udgør tolden?
Avatar billede nilsen Nybegynder
09. december 2003 - 00:12 #8
ga
Først og fremst kan du trække fra 10% på kronebeløpet, så får du prisen i danske kroner. Det er ingen toll, tollen er momsen, men at en musikk-skive sendt fra Norge skulle bli tollundersøgt finder jeg høyst usannsynlig.
mvh
Nilsen (fm Norge)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 09:01 #9
Der er altså en stor forskel på moms og told, og det er ikke det samme!

Læs lidt mere på

http://www.dr.dk/forbrug/guides/e-handel/ehandel_03d.htm
http://shopping.jubii.dk/default_privatmoms.aspx
Avatar billede ninjadall Nybegynder
09. december 2003 - 10:21 #10
Du vil blive pålagt at betale moms og told på en musik DVD, købt uden for EU. Toldsatsen for en DVD i henhold til told tarif nr. 8524.39.20 er 3,5%. Dertil kommer selve deklareringen i DK - jeg mener f.eks. Post Danmark tager ca. 50 DKK for denne service. Derfor er det ikke fordelagtigt at købe musik DVD'er i Norge. Prøv istedet at købe dem i UK eller Australien. Der er de så tilpas billige at det kan betale sig, selvom man skal betale moms og told (hvis du køber i Australien, så vær opmærksom på regionskoden...)
Avatar billede takker Nybegynder
09. december 2003 - 15:08 #11
Jeg vil nødigt ende med at give mere end 200 kr, da jeg kan købe den til dette i min musik butik!

Ser dette fornuftigt ud?

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00008XUU6/202-1991956-6907831

OBS. Det er region to, men der står den kan afspilles i europa...
Avatar billede ninjadall Nybegynder
09. december 2003 - 15:22 #12
Husk - England er jo med i EU, så her skal varen jo ikke fortoldes...

Du bliver højst pålagt et DVD-gebyr (mener at regeringen indførte dette gebyr for at undgå for megen import af CD/DVD fra England) på ca. 30 DKK.

Pris £11,24 + shipping + "måske ca. 30 dkk" - ifølge valutakurser.dk er kursen på UK£ 10,57 (11,24 x 10,57 = 120 DKK)

Region 2 er den europæiske region, så den virker 100%
Avatar billede ninjadall Nybegynder
09. december 2003 - 15:34 #13
Har lige undersøgt "måske" gebyret - det ser ud til ikke at gælde længere...

Så prisen for DVD'en ser ud til at være 120DKK + fragt...
Avatar billede nilsen Nybegynder
09. december 2003 - 18:25 #14
takker
kunde du opgive internetsiden i Norge som har skiven til nok 113,--??
Nilsen
Avatar billede takker Nybegynder
09. december 2003 - 18:29 #15
Nu har jeg bestilt, og jeg venter spændt ! Det blev 150 kr inkl porto, så hvis det bliver ved den pris er det perfekt. Det eneste jeg kom til at tænke på er momsen. Men den kan stadigvæk ikke komme til at overstige de 200 kr. Skal jeg ikke betale moms?!!

Jeg vender tilbage med nyt om sagen samt point når jeg har modtaget min vare !
Avatar billede ninjadall Nybegynder
09. december 2003 - 20:12 #16
Der vil ikke blive pålagt moms, da varen handles indenfor EU - Ligesom hvis du købte DVD'en i en grænsekiosk i Tyskland - Momsen er inkl. i det beløb du betaler til Amazon...
Avatar billede skwat Praktikant
09. december 2003 - 21:46 #17
og norge er med i eu!
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 22:01 #18
LOL

Norge er sgu da ikke med i EU...
Avatar billede ninjadall Nybegynder
09. december 2003 - 23:27 #19
Hvis i nu kiggede lidt på diskussionen, frem for, bare at skrive løs, ville i kunne se, at >takker< har købt DVD'en i england på amazon.co.uk

Og sidst jeg tjekkede var england altså med i EU

Det er vist jer der fortjener et LOOOOOL........
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 23:59 #20
Det har jeg heller ikke anfægtet.

Fra starten så det ud som om det var Norge (du ved, norske kroner).

Efter hans link til Amazon kan man komme i tvivl, da der nu oplyses priser i pund.

Det eneste jeg har skrevet er at Norge ikke er med i EU, og at moms og told ikke er det samme.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2003 - 23:59 #21
Iøvrigt var mit LOL til skwat der skrev at Norge er med i EU.
Avatar billede takker Nybegynder
10. december 2003 - 11:44 #22
Efter jeg har fået svar fra det sted jeg ville købe dvd'en først, er det gået op for mig at det faktisk er billigere der!
De sender nemlig dvd'en fra UK.
Se selv:

http://www4.cd-wow.eu.com/detail_results_2.php?product_code=1843

Men nu har jeg jo bestilt det andet sted... Det drejer sig måske om en merpris på 20 kr, så det går sgu nok!
Avatar billede ninjadall Nybegynder
10. december 2003 - 11:47 #23
Så længe det er billigere end at købe den i DK...

Held og lykke med DVD'en...
Avatar billede takker Nybegynder
16. december 2003 - 00:04 #24
Så kom den... blot tre dage efter bestilling! Der er ikke noget at klage over!

TaK for hjælpen venner :)