Avatar billede zill_eye Nybegynder
15. januar 2001 - 15:25 Der er 4 kommentarer

icon til dll eller icl?

Hvordan kan jeg gemme et icon til en dll eller icl-fil?
Avatar billede borrisholt Novice
15. januar 2001 - 15:28 #1
Du skal bruge en funktion der hedder ExtractIcon ... Alle standart iconer ligger i en dll fil i dit windows biblotek. Hvis du går på http://borrisholt.com der kan du downloade et eksemple der viser dig hvordan ... Eksemplet ligger under win32API og hedder ExtractIcon

Jens B
Avatar billede zill_eye Nybegynder
19. januar 2001 - 23:21 #2
Jeg vil ikke gemme icon fra en dll eller icl fil, men gemme til/i en dll eller icl fil!?!
Avatar billede delphidaner Nybegynder
18. februar 2001 - 11:29 #3
Mener du at du vil vedhæfte et ikon som en ressource i en DLL-fil?

Hvis ja, så gøres det ret nemt hvis du selv har kildekoderne til den, men hvis det er en færdig-compiled DLL-fil, så aner jeg ikke, hvordan det skal kunne lade sig gøre, uden at kende RIMELIG meget til Windows (maskinkode, osv).
Avatar billede pniels12 Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:00 #4
Der er en icon editor med delphi måske kan du bruge den til noget, selv om jeg ikke helt er klar over hvad du vil.