Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
07. december 2003 - 16:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Viewer til mdb-filer

Jeg mangler et program (helst freeware) til at kigge på indhold i en Access mdb-fil. Der skal ikke foretages nogen redigering, kun gennemsyn. Den skal kunne startes inde fra et andet program med angivelse af den ønskede mdb-fil.

Jeg har fundet zMDBview, men der er noget galt med den. Den starte med et tip og det blokerer for opstarten af filen - og jeg er ikke selv i stand til at rette den til.

Nogen anbefalinger?
Avatar billede juks Novice
07. december 2003 - 17:07 #1
skal du kun se tabeller eller
Avatar billede trer Nybegynder
07. december 2003 - 17:16 #2
Jeg mener at huske at der findes et redistribuerbart runtime modul til Access du måsker kan benytte.

Men ellers, hvis det kun er data (tabeller, queries etc) du skal kunne se, så kan du blot skrive et .vbs script der åbner og viser indholdet - inkl. tabelstrukturer etc.  Du kan også blot lade dit andet program åbne access database-filen via ADO uden at gå via et .vbs script - det vil nok være simplere...
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
07. december 2003 - 17:40 #3
Nej, jeg kan IKKE skrive et .vbs script - så havde jeg jo ikke behøvet at spørge her, vel?  ;-)

Jeg skal bruge et "program" - færdigskrevet! Please?
Avatar billede trer Nybegynder
07. december 2003 - 17:59 #4
Så må du bruge runtime modulet til Access. Det er frit redistribuerbart.
07. december 2003 - 18:10 #5
Runtime'en er kun frit distriburbart, hvis man har købt Office Developer Tools (til omkring 6-7.000)
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
10. december 2003 - 00:30 #6
Altså duer det ikke! Jeg må finde en anden løsning...
Avatar billede things Nybegynder
28. januar 2004 - 19:04 #7
Du kan registrere MS Access databaser som ODBC-datakilde og dernæst læse og redigere i dem med OpenOffice.org. For at bruge databasen i OpenOffice.org, skal du derfor først registrere den som en ODBC-datakilde i dit styresystem.

Når det er gjort skal du dernæst give OpenOffice.org adgang til ODBC-datakilden. Åbn OpenOffice.org -> 'Funktioner' -> 'Datakilder' -> 'Ny datakilde' -> Vælg 'ODBC' som Databasetype -> Klik på '...' -> Vælg den ODBC-datakilde du har oprettet i første skridt og vælg OK.

Så kan du taste F4 og bruge OpenOffice.org til at læse og redigere i din database.