Avatar billede silversand.dk Nybegynder
07. december 2003 - 16:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bios update

jeg har downloadet en bios update fra asrck.com , men hvilken skal jeg bruge?  1.90 eller 1.80  og hvordan opdaterer jeg dem?  filerne hedder:
1.8:  K7VM2_1.80
1.9:  K7VM2_1.90

- MvH SilverSand.dK
Avatar billede fromsej Praktikant
07. december 2003 - 17:02 #1
1.9 hvis du er stensikker på det er den rigtige BIOS til dit bundkort, så skal du bruge en bootdiskette, og et flashprogram afhængig af hvilken BIOS du har, award, Ami eller en tredie.
Avatar billede meinhoff Nybegynder
07. december 2003 - 17:12 #2
Hvis du skriver hvilket bundkort du har skal jeg gerne skrive en lille guide til dig.

Per
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
10. december 2003 - 14:52 #3
jeg har et AsRock K7VM2
Avatar billede meinhoff Nybegynder
11. december 2003 - 14:22 #4
Hej silversand.dk

Jeg har skrevet en guide til dig her (det eneste jeg har gjort er at oversætte Asrock`s egen guide til dansk, og så lige uddybet nogle af punkterne.)

Du skal selvfølgelig vælge den nyeste biosupdate (1.9).

Og det gøres på følgende måde:

-----------------------------

Updatere BIOS på AsRock K7VM2

1. Lav en bootbar diskette (gøres ved at putte en diskette i a-drevet, højreklik på ikonet for A-drevet, vælg "formater", vælg så "kopier kun systemfiler", klik "start", når systemfilerne så er kopieret over på disketten klik da "luk").

2. Download FLASH.EXE og kopier så FLASH.EXE over på disketten.

3. Download K7VM2_190.zip, unzip filen og kopier K7vm2_1.90 over på disketten.

4. Boot fra disketten (lad disketten blive i A-drevet, og genstart så computeren - Hvis computeren ikke booter fra disketten sæt da i bios computeren til at boote fra A-drevet))

5. Når kommandoprompten viser "A:\" så skriv FLASH, tast 1 gang på mellemrumstasten, og skriv så K7vm2_1.90 (så skulle der gerne stå A:\FLASH K7vm2_1.90), tast så <Enter>. så vil du få en besked der siger: "Please wait for BIOS loading ROM".

6. Efter 1 minut vil du se beskeden "Flash ROM Update Completed - Pass", og når du ser dette er bios blevet opdateret.

7. når du er færdig, fjern så disketten fra diskettedrevet. genstart computeren og tast <F2>  for at komme ind i "BIOS setup utility".

8. I Exit menuen, vælg "Load Default Settings" og tast <Enter> for at fortsætte.

9. vælg "Exit Saving Changes" og tast <Enter> for at forlade "BIOS setup utility".

10. Så skulle computeren gerne boote op med den nye BIOS.

---------------------------------

Det er IKKE ret svært at opdatere sin bios, naturligvis er der altid en lille chance for at det går galt, hvorfor bundkortsfabrikanterne også fraråder at opdatere bios på en computer der kører godt (der er jo ingen grund til at updatere bios hvis den/de nyere bios versioner ikke indeholder nogle fejlrettelser man har brug for).

Du kan på: http://www.asrock.com.tw/support/bios/Info/K7VM2_Info.txt se hvilke fejrettelser der er lavet (rettelserne i v1.8 er naturligvis også inkluderet i v1.9).

Jeg håber at dette vil være en hjælp.

M.v.h

Per
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
13. december 2003 - 20:51 #5
tak for hjælpen..  vil prøve det når jeg kommer hjem..
Avatar billede silversand.dk Nybegynder
19. december 2003 - 18:42 #6
det virkede uden nogen problemer  igen tak for jhælpen..

- MvH SilverSand.dK