Avatar billede dcheng Novice
07. december 2003 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan tager man cpu af?

Jeg er lidt bange for at knække noget men hvordan tager man en CPU af? Der er en brun ting som man kan rykke til siden med er det den man skal udløse den med???
Avatar billede saddam_hussein Nybegynder
07. december 2003 - 13:43 #1
Der sidder sådan nogle du skal vippe op. Men hvorfor får du ikke et firma til det ? Jeg gav 75 kroner for det også er der stadig garanti...
Avatar billede bleze Nybegynder
07. december 2003 - 13:44 #2
det er et håndtag der skal vippes op
Avatar billede dcheng Novice
07. december 2003 - 13:45 #3
ok det prøver jeg ... jeg er gø det selv mand :D ej desuden er der ingen garanti på den mere...
Avatar billede cool_casper Nybegynder
07. december 2003 - 13:46 #4
Afhængigt at din socket sidder den en lille pind du skal vippe op for at låse cpu'en op. Når den er vippet op kan du pille cpu'en af.. De fleste gange er den lidt stram. Prøv alligvel..
Men hvis ikke du tør så tag den med ned i din lokale computer-biks og så vil de gøre det for dig. Men det koster jo.. :)
Avatar billede dcheng Novice
07. december 2003 - 13:51 #5
Det er en AMD k6processor og der står Socket 7... SKal den bare tage op ad eller til siden?
Avatar billede sakul Praktikant
07. december 2003 - 13:51 #6
Hej.. Der er ingen problemer i at gøre det selv, medmindre man har 10 tommelfingre, og har tendens til at ødelægge alt.. men seføli gå til den med forsigtighed, så sker der ikke noget... Det er faktisk simpelt når køleren er afmonteret er det bare at løfte den lille arm op i 90 grader, så kan du tage cpuén op.... forsigtigt... *S*
Hyg dig med det, det er nu sjovest at gøre det selv... ;-)
Avatar billede anoukim Nybegynder
07. december 2003 - 13:52 #7
Man bruger normalt en speciel CPU tang til at løsne cpu'en med. Når man benytter det rigtige værktøj, risikrerer man ikke at løfte cpu'en skævt, og undgår derved at knække nogle ben.
Avatar billede dcheng Novice
07. december 2003 - 13:58 #8
ok tak forlkens problemet er løst grunden til jeg ikke kunne få den helt af var fordi jeg kun havde rykket håndtaget 45 grader op :D
Avatar billede anoukim Nybegynder
07. december 2003 - 14:03 #9
Super. Pas nu på med fugtige fingre og statisk elektrisitet!!
Avatar billede sakul Praktikant
07. december 2003 - 14:23 #10
tak for points