Avatar billede sorenriis Nybegynder
07. december 2003 - 11:44 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Software til at optage fra webcam?

Jeg søger et godt program til at optage videosekvenser fra mit webcam.

Programmet må meget gerne kunne gemme i avi-format. Desuden skal jeg have mulighed for at indstille FPS og opløsning...

Hvilket program bør jeg anvende?

Det er ret vigtigt at det er et et så godt program som muligt, da jeg skal bruge de optagelser til min Større Skriftlige Opgave i Fysik, hvor jeg skal måle banekurver vha. videosekvenser...
Avatar billede superanden Nybegynder
07. december 2003 - 12:07 #1
http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=record+webcam&tg=dl-2001&search=+Go%21+

har aldrig selv beskæftiget mig med det men her er da mange programmer som ser ud til at kunne det du søger efter
Avatar billede netpxg Nybegynder
07. december 2003 - 12:11 #2
Fulgte der ikke et program med dit webcam ?
Hvis du har windows xp kan du jo prøve med windows movie maker
Avatar billede sorenriis Nybegynder
07. december 2003 - 12:14 #3
netpxg < Der fulgte Philips' VRecord program med.. Problemet med det er at jeg ikke kan få det til at virke.. Det crasher konstant...

Windows Movie Maker er dårligt i denne sammenhæng, da de videoer jeg har optaget med det program, kun kan gemmes i wmv-format.. Og det er i mit tilfælde ret uheldigt.. Det skal kunne gemme i avi-formatet, da mit videoanalyseringsprogram ikke understøtter wmv-formatet...
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
07. december 2003 - 13:16 #4
du kunne jo eventuelt finde en wmv til avi converter
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
07. december 2003 - 13:18 #5
her er et shareware program der kan klare det:
http://download.com.com/3000-2140-10249880.html?tag=lst-0-2
Avatar billede sorenriis Nybegynder
07. december 2003 - 13:21 #6
Jeg har fået løst mit problem nu...

VirtualDub - det kan alt hvad jeg kunne ønske mig..

Men tak for hjælpen alle 3... hvis thecoder.dk og netpxg lige gider at afgive et svar så får i lige 20 points hver...
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
07. december 2003 - 13:43 #7
ah ja godt valg
Avatar billede netpxg Nybegynder
07. december 2003 - 13:50 #8
God fornøjelse