Avatar billede cloneman Nybegynder
06. december 2003 - 20:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

To harddiske

Davs - Jeg har en Maxtor 15.gb og har lige købt en Seagate 120 bg, jeg har indstillet til master og slave, ved at sætte maxtor til Master, og fjerne jumperen fra Seagate så den sidder som slave.
Jeg har Været i BIOS (AWARD) og sætte auto til dem begge og enable LBA, og ved boot bliver begge diske fundet, der bliver dog skrevet at ULTRA DMA MODE-2 S.M.A.R.T er capable og ok, hvilket jeg ikke har set før.

Problemet er bare at når jeg havner i Windows (XP) finder den stadig kun min maxtor, på trods af at min seagate er at finde i enhedshåndtering.

Masser af point til den fede løsning.  :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2003 - 20:47 #1
Har du husket at fdiske drevet?

Uden partition - intet drev at finde.
Avatar billede cloneman Nybegynder
06. december 2003 - 20:47 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede cloneman Nybegynder
06. december 2003 - 20:47 #3
Jeg har jo ikke adgang til drevet
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2003 - 20:48 #4
prøv evt. dette:

højreklik denne computer - administrer - Diskhåndtering - her skulle drevet gerne være - opret/fdisk/formater ved ay højreklikke på drevet.
Avatar billede cloneman Nybegynder
06. december 2003 - 20:52 #5
Når jeg når til drev bogstav, får jeg mulighed for : Mount in the following Empty NTFS folder .. Hvad skal jeg stille op med det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2003 - 20:53 #6
"Når jeg når til drev bogstav"....

ØØØØHHHHH.... har du formatteret?
Avatar billede cloneman Nybegynder
06. december 2003 - 20:55 #7
hehe .. Sorry .. Engelsk version ..
New Partition Wizard.
Assign drive letter or Path ..
Muligheder :
1. Assign the following drive letter (F)
2. Mount in the following Empty NTFS folder
3. Do not assign a drive letter or path.
Avatar billede cloneman Nybegynder
06. december 2003 - 20:59 #8
Ligemeget .. Jeg tror den formattere du .. Og så får du dine gysser, hvis det virker .. Det ser såen ud
Avatar billede cloneman Nybegynder
06. december 2003 - 21:04 #9
John -.. Hvordan kan det være at den kune er på 111,79 gb?
Avatar billede fromsej Praktikant
07. december 2003 - 10:16 #10
Cloneman>>Det er fordi i reklamesprog er 1 Gb = 1000 Mb, i det virkelige liv er 1 Gb = 1024 Mb, så tallet lyder umiddelbart rigtigt.