Avatar billede ellermann Nybegynder
06. december 2003 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bestemmes sekvensen af programstart

Jeg har Win XP på min manskine. Her har jeg i Menuen Start/Alle programmer/Start bedt Outlook Express starte, så mit mailprogram starter op, når jeg logger på maskinen.

Det virker OK.....men det ser ud som om, mit antivirus program (McAfee) og firewall (Zonealarm) først kommer på senere. De startes op via processlinien (i nederste højre hjørne)

Men hvordan får jeg startet disse programmer FØR programmer i Start??
Avatar billede el_fuego Nybegynder
07. december 2003 - 23:45 #1
Hej...
Hmm den eneste mulighed jeg ser er ved at gå ind i MSCONFIG via KØR funktionen i START og skrive MSCONFIG. Der kan du så selv vælge hva du vil have til at starte hvordan og hvornår. Du kan jo starte med at slette alt i Menuen START da det kun er genveje og ikke viser hvilke programmer der starter. Noget helt andet er at ved at slå alle startprogrammer fra via MSCONFIG får du en væsentlig hurtigere startup. Så vil anbefale at lave nogle få genveje til dine vigtige programmer også starte dem manuelt...
Avatar billede cp1 Nybegynder
08. december 2003 - 17:03 #2
tjek dette link http://www.aaanalyzer.addr.com/windowsstartup.html
du ka osse prøve en af disse freeware op-startsmanagere
http://riedersoft.ath.cx:85/~users/nirsoft/utils/strun.html
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
og så prøve at flytte outlook til et andet opstarts sted.
Avatar billede ellermann Nybegynder
10. december 2003 - 20:24 #3
Sorry - det her bliver lidt langt, men jeg håber interesserede følger med :-)

el fuego ==> Du er på sporet, men jeg synes ikke helt om at 'nøjes' med at slette de programmer jeg egentlig gerne vil køre. JEg er helt enig med dig, at vi alle garanteret starter en masse programmer op - med en masse bøvl til følge. Men Cp1 har mere fat i det rigtige:

cp1 => det var et par brandgode links, du giver, og du viser jo også en vej til at få rettet de mange problemer, som opstår ved start-up. Men slette nej...
Jeg ville gerne give dig points, men........ mit problem er der stadig (tilsyneladende)....

Jeg har nu flyttet opstart af MS Outlook Express fra Menuen Start (som nu er tom) og over i start sekvensen for Windows. Her kan bruges det program du ansviste  http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Dvs. egentlig fandt jeg et program, som hedder Tune Up Utilities 2003 (shareware). ( det gav den bi-effekt, at jeg samtidigt fik renset XP registrerignsdatabasen for døde links (kan anbefales).

Men Men Men jeg savner tilsynelsdende en delay-funktion, idet det ser ud som om Outlook Express starter hurtigere end McAfee og ZoneAlarm kan nå at etarte op (mounte hed det i de gode gamle Novell dage :-)  )

Er der nogen råd for det problem?

Eller skal jeg bare krybe til korset og starte outlook Express manuelt?
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. december 2003 - 15:01 #4
det må ku la sig gøre med enten en bat fil eller et script...
men det ved jeg ikke hvordan man gør..
Avatar billede ellermann Nybegynder
11. december 2003 - 15:46 #5
CP1 kan du ikke lige oprette et SVAR, jeg ahr lyst til at give dig poins.
Og det kan jeg ikke så længe du opretter KOMMENTAR (se her til venstre hvor du skal prikke).....

Jeg synes du gav gode links og gode ideer til at få ryddet op i databasen og start sekvensen.

Det sidste jeg mangler er lidt 'nice to have' i forhold til 'need to have'.... og jeg er heller ikke en ørn til scripts :-)
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. december 2003 - 18:19 #6
så okay da ;)syntes jo bare ikke jeg skal ha point når du ikke har fået løst problemet,men check denne ting ud "X-ecutor" her http://www.xpertdesign.de/english/sw_xecutor_info.htm det er freeware for privat brug,har selv lige hentet den og vil prøve den af om lidt ;)(siten for "X-ecutor" køre lidt tungt lige nu,så tålmodighed kræves..)
Iøvrigt kender jeg godt Tune Up Utilities 2003 det er et herligt program :))
Go Jul og Godt Nytår !
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. december 2003 - 19:39 #7
så har jeg prøvet "X-ecutor" af og det er en lille perle :) man ka styre i hvilken rækkeføle ens programmer starter op + forsinke evt programmer :)
den ka foreks osse sættes til at køre et program inden man lukker sin pc alá trælse ting som defragmentering og fornuftige ting som backup,hvis ikke man bruger den til at køre progs med inden man lukker ned , ka man sætte programmet til selv at lukke efter 60 skunder og det er jo genialt i forhold til at spare systemhukommelse :))(hvis man ellers går op i den slags ting)nå men det var bare lige det ;)
Avatar billede ellermann Nybegynder
11. december 2003 - 23:18 #8
Det ser rigtig godt ud med Xecutor...Godt lille progam. Det var lige det jeg savnede.....
tak for kampen &
Selv God jul & Godt nytår