Avatar billede he99 Nybegynder
15. januar 2001 - 11:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Customize folder

Kan man og hvordan gennemtvinge \"tilpas denne mappe\" / \"Customized this Folder\", så alle mapper, inklusiv nye mappe, bliver vist som denne?!
Avatar billede k_la Nybegynder
15. januar 2001 - 12:27 #1
prøv indstillinger - kontrolpanel - mappeindstillinger- vis (som aktuel mappe)
Avatar billede visionmagic Nybegynder
15. januar 2001 - 12:53 #2
Det kan sagtens lade sig gøre....

Gå til roden på drevet.

Under menuen Tool / Folder options / View

Tryk Like Current Folder

/visionmagic - husk point
Avatar billede he99 Nybegynder
15. januar 2001 - 13:12 #3
Det er ikke det, når man vælger menuen \"Vis / Tilpas denne mappe\" har man mulighed for at opsætte baggrund m.v.
Disse indstillinger forsvinder hvis man opretter nye mapper.
Avatar billede k_la Nybegynder
15. januar 2001 - 13:25 #4
Så må du forklare dig tydeligere -
Avatar billede he99 Nybegynder
15. januar 2001 - 14:14 #5
I windows 2000 kan man lave \"Customize folder\", hvor man kan lave filvisningen helt om med baggrund og farver. Det gør man i \"Vis - Tilpas denne mappe\" og der er så nogle forskellige indstiller. Men hvis man opretter en ny mappe under den, bliver det med Windows standard layout.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2001 - 17:34 #6
Hvis du laver din visning om, så du kan se alle filer (skjulte og system filer) skulle der, i den mappe du har lavet \"custom\", være en fil som hedder noget jeg ikke lige kan huske. Prøv at kopiere denne over i en anden mappe..
Avatar billede petersmedegaard Nybegynder
15. januar 2001 - 21:12 #7
Det letteste OVERHOVEDET er bare at holde CTRL tasten nede mens du dobbel klikker oppe i venstre hjørne af vinduet/mappen.
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
16. januar 2001 - 16:59 #8
petersmedegaard har fat i noget af det rigtige, men det skal gøres på i root på hvert drev for at det virker. Hvis man gør det fra My Computer (start vinduet) så \"glemmer\" windows det når man går ind på et drev.
Avatar billede he99 Nybegynder
18. april 2001 - 08:50 #9
Jeg kan ikke få det til at virke. Jeg har lavet en tilpasning i d:\\ men når jeg går ind i en mappe er det Windows standard layout.
Det jeg er ude efter er, at vi jeg eller et component(COM+) opretter en mappe, skal den have det samme layout som de andre mapper.
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. april 2001 - 11:06 #10
I de mapper, som du laver \"costom\", bliver der lagt en fil, som hedder desktop.ini, som indeholder de informationer du har lavet.

Hvis du fx kigger på \"My Documents\" og i mappen \"My Pictures\" .. så ligger der en desktop.ini, som definere hvordan den mappe skal opføre sig ... her er bla. også information om at der skal komme det preview billed frem.

Men det der nok skal til, er at finde stedet, hvor standart værdierne er i Windows - alså de værdier, som der som tildelt til alle nye mapper. Hvis det alså findes og ikke er noget som er hard-codet.

Men måske hvis du kopiere desktop.ini til de nye mapper du laver...?
Avatar billede he99 Nybegynder
18. april 2001 - 11:48 #11
OK that might work!! THANKS :o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. april 2001 - 16:02 #12
Det skulle jeg måske ha lavet som et svar? :-)