Avatar billede noob-manden Nybegynder
06. december 2003 - 04:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Onboard lyd, men ingen drivere, hvor kan jeg få dem?

Jo ser I...

jeg har lige købt en brugt computer... og jeg har fået alt til at virke... med undtagelse af lyden... Det er onboard kan jeg se. Men aner virkelig ikke hvad motherboard der er i.

Så er der en måde jeg kan få det til at virke?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. december 2003 - 04:30 #1
Hent programmet AIDA32 på
www.aida32.hu

installer det og kør det. Det giver dig en masse oplysninger om bl.a. hardware i din nyindkøbte pc, herunder også oplysning om bundkort.
Dit onboard lyd kan meget vel være AC97 lyd og her skal du have fat i audio driverne fra bundkortproducentens hjemmeside.
Når de er hentet og installeret skulle det virke for dig.

Men skriv igen hvis du ønsker flere oplysninger, når du har kørt aida32.
Avatar billede connie Nybegynder
06. december 2003 - 04:30 #2
Du kan evt. i første omgang starte med at hente programmet AIDA på http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 Det er freeware og fortæller dig alt om din computer incl. hvilket motherboard du har.
Avatar billede noob-manden Nybegynder
06. december 2003 - 04:35 #3
Ups der skulle stå det er ikke onboard... sorry!
Avatar billede connie Nybegynder
06. december 2003 - 04:38 #4
OK, men anyway, AIDA vil så kunne fortælle dig hvilket lydkort du har.
Avatar billede noob-manden Nybegynder
06. december 2003 - 04:42 #5
ok prøver det lige så... forresten... hvordan giver jeg poinene... hvis/når det virker?
Avatar billede connie Nybegynder
06. december 2003 - 05:17 #6
Pointene har du allerede givet til halifax. Men når du ved hvilket lydkort du har kan du søge på http://www.driverguide.com/ (registrering er gratis) eller www.google.dk efter en driver, eller skrive her hvad lydkortet hedder, så skal jeg eller halifax eller andre gerne prøve at finde en driver til det.
Avatar billede noob-manden Nybegynder
06. december 2003 - 08:16 #7
Jeg har fundet driverne... ellers tak!