Avatar billede vasquez Nybegynder
06. december 2003 - 02:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Maxtor harddisk duer ikke til ASUS P2B ATX Bundkort v1012

En Maxtor DiamondMax 120gb / IDE 133 vil af en eller anden grund ikke lade sig finde i biosen på et ASUS P2B ATX bundkort version 1012 (nyeste) Systemet fryser hvergang den forsøger at finde disken. Disken viker fint på andre maskiner. Det hjælper imidlertid ikke at oprette partitioner på disken. Sættes disken som master kan maskinen slet ikke boote hverken fra CD-eller diskette, dette kan den godt hvis man sætter disken som slave. Windows 2000 installationen kan godt se disken, men ikke rigtigt mere end det.

Nogen der har nogle tricks til hvordan man ordner dette - mildest talt - rodede forhold
Avatar billede jdr_lundgren Nybegynder
06. december 2003 - 03:04 #1
hvor mange andre komponenter har du på IDE-kanalerne?
Avatar billede vasquez Nybegynder
06. december 2003 - 03:36 #2
Har løst problemet: Selvom biosen ikke kan læse den, og den ikke er master kan der jo godt installeres Windows på den. Dette løser ikke det egentlige problem.
Avatar billede vasquez Nybegynder
06. december 2003 - 14:56 #3
CD-romdrev (secondary master)
Gammel harddisk (primary master)

Man skulle bare installere windows på det der så blev til D drevet. Men hvis man sætter computeren til at boote fra dette drev duer det ikke. Underligt problem.