Avatar billede jonbdk Nybegynder
05. december 2003 - 00:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Boot en linux distribution fra usb key

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at have en USB key indeholdende en linux distribution.
Så man altid har muligheden for at starte op.
Jeg har en computer der understøtter boot fra USB, jeg har en 64 mb mem-bird - jeg vil gerne presse den ned på den - men ikke nødvendigvis.
Jeg vil helst kunne hente en færdig løsning alternativt en god guide til hvordan det gøre :)
Jon
Avatar billede redhat9user Nybegynder
05. december 2003 - 00:18 #1
Var det ikke mere anvendeligt med en kreditkort størrelse CD?

Se:

http://www.damnsmalllinux.org/

Om den kan hældes ind på en USB key ved jeg ikke.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
05. december 2003 - 00:29 #2
Det ser rigtig najs ud hvis jeg kan få den fyldt på en USB key er det præcis det jeg søger!!

Hvis Andre skulle have gode input - enten om at smide DSL på en usb key eller generelt eller om andre distributioner er jeg stadig meget interesseret
Avatar billede snapsbirdie Nybegynder
05. december 2003 - 13:25 #3
Ja hej Jon - jan her :-)
Jeg håber du har fundet det her link
http://rz-obrian.rz.uni-karlsruhe.de/knoppix-usb/
Og husk at gå ind på de forums der er på dsl's side, da dsl på usb er et meget populært emne. Jeg læste om en der havde lavet en .img fil, som han overførte med en dd kommando. Jeg kunne forestille mig at der var nogen et sted der distribuerede sådan en fil. Held og lykke det, og husk at "blære" dig når det kører ;-)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
05. december 2003 - 20:53 #4
Godt link snapsbirdie, det forklarer da vist det hele.

Et helt sjovt projekt.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
05. december 2003 - 21:32 #5
snapsbirdie og jeg har lige siddet og lavet det iflg. det link han sendte, men kan desværre ikke få det til at virke :(
Avatar billede redhat9user Nybegynder
05. december 2003 - 22:26 #6
Øv, booter den slet ikke?
Avatar billede jonbdk Nybegynder
06. december 2003 - 01:24 #7
Desværre ikke - og birdie er lidt af en linux haj - men desværre
Avatar billede jonbdk Nybegynder
10. december 2003 - 22:53 #8
Det lykkedes jo som sagt ikke i denne omgang :( Jeg lader det ligge lidt, men er blevet glad for damnsmalllinux, redhaduser9 smider du et svar så du kan få lidt for det  :)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
10. december 2003 - 23:15 #9
Ellers tak snup dem selv. Jeg synes at pointjagten har det med at udvikle sig pinligt, så jeg er stået af.

Jeg har selv lige fået min CNC fræser til at køre Linux, det fungerer helt formidabelt!

God fornøjelse. Du må da forresten godt lige smide en kommentar her hvis du en dag finder ud af hvad problemet er...
Avatar billede jonbdk Nybegynder
11. december 2003 - 00:59 #10
Det skal jeg gøre :)
Jeg er helt enig i det med point - og stiller ikke så mange spm - vil hellere dele rigeligt ud end slet ikke