Avatar billede corner_dk Nybegynder
04. december 2003 - 18:32 Der er 4 kommentarer

installation af redhat

hvad skal jeg gøre når jeg når til opsætning af diskpartiioner i installationen til Redhat 9.0. Skal jeg vælge Automatisk eller Manuel. Når jeg vælger automatisk, vælger jeg Behold alle partitioner og brug eksisterende ledig plads(for jeg har netop lige formateret den disk linux skal lægge på)og derefter vælger vilken harddisk Linux skal installeres på, som self er den der er formateret.... og så trykker jeg næste, så kommer den med:" Fejl under partionering: Kunne ikke allokere forespurgte partitioner: Partitioning failed: Kunne ikke allokere partitioner som primære partitioner" hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2003 - 22:21 #1
prøv manuel,opret en ext3 til den linux skal indstalleres på,og en
swap på typisk 250 mb (eller 100-500)
du opretter dem ved hjælp af rullegadinen....så vis jeg husker...tjæk selv
den gør det kun når du trykker ok,altså formatere,så prøv dig frem,jeg vælger altid manuel,for ikke at slette windows partitioner...
Avatar billede langbein Nybegynder
05. december 2003 - 01:30 #2
Tror jeg pleier å velge boot ca 50, swap ca 250 og resten til /
Avatar billede corner_dk Nybegynder
05. december 2003 - 08:43 #3
jeg er noob til linux, dvs at jeg lige er begyndt på at prøve at bruge det :) jeg vil gerne lige spørge, hvad bruger man boot til?
Avatar billede odysseus Nybegynder
07. december 2003 - 18:58 #4
saføli...
boot er en lidt spøjs partition. Det er ikke en selvstændig partition men en udvidelse af en anden partition. Din linuxkerne er placeret her, og din opstartsindlæser peger derfor på denne partition.
Håber det gav noget....