Avatar billede tobiasj Nybegynder
03. december 2003 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

explorer.exe fejl ved preview af videofiler

Hver gang jeg har markeret en .avi komprimeret i Xvid, som Windows mediaplayer laver et preview af over i venstre side (Web View tror jeg det hedder..) og så derefter markere noget andet, går explorer.exe ned med fejlen "explorer.exe has generated errors and will be closed by windows...".

Er der nogle der har en ide til hvordan man løser dette?
Jeg ville være tilfreds med ikke at have det preview af videoen hvis det løste problemet, men vil stadig gerne have de andre funktioner i web view.

Ps. jeg har installeret alle kritiske opdateringer fra windowsupdate.
Avatar billede Slater Ekspert
03. december 2003 - 17:29 #1
Det lyder som om det er XVid codec'et der er noget galt med.
Prøvet at reinstallere det?
Avatar billede tobiasj Nybegynder
03. december 2003 - 17:43 #2
ok... når jeg reinstallere får jeg fejlen "Error opening file for write "...winnt\system32\xvid.ax""
Avatar billede tobiasj Nybegynder
03. december 2003 - 17:44 #3
... nå ja, jeg bruger Nic's Build
Avatar billede tobiasj Nybegynder
03. december 2003 - 18:05 #4
Efter en genstart lykkedes det mig at slette xvid.ax og reinstallere xvid.
Desværre har det ikke løst problemet.
Avatar billede tobiasj Nybegynder
03. december 2003 - 21:02 #6
det tror jeg ikke, jeg har ikke opgraderet fra en tidligere Windows version, har aldrig haft Norton cleansweep installeret, og fejlen kommer ikke ved startop men kun efter at explorer har preview'et en Xvid video

er der forresten nogle der ved hvordan man slår preview af video fra i web view (oversigten i venstre side af explorer)
Avatar billede tobiasj Nybegynder
09. november 2004 - 15:55 #7
fandt aldrig fejlen, måske var det bare Xvid codec'et der var noget galt med, hvem ved. Jeg formaterede, og nu virker det...