Avatar billede metacrow Nybegynder
03. december 2003 - 12:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad står Multiregion for?

Hvad er Multiregion lige præcist? og hvad er forskellen på Multiregion og kodefri?
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. december 2003 - 12:59 #1
kodefri
Avatar billede vistodk Nybegynder
03. december 2003 - 13:00 #2
altså er den ligelad hvad kode der er på dvd'en
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 13:29 #3
Nej, multiregion er ikke de samme som kodefri.

Multiregion er når du kan skifte mellem regionerne, f.eks. med fjernbetjeningen.

Nye DVD-plader har noget der hedder RCP2, der tjekker om en DVD-afspiller er kodefri. Er den det vil den ikke afspilles.

Kodefri er når regionen ikke er låst fast til en bestemt, og man kan hælde region 1, 2 osv. film i den uden at skulle pille ved den. Dog opstår så problemet som beskrevet herover.

Men du kan ikke være sikker, for der er mange forhandlere der ikke kender forskel, eneste måde at finde ud af det er at prøve eller snakke med nogen der kender den specifikke model/modificering.
Avatar billede metacrow Nybegynder
03. december 2003 - 15:15 #4
Ska jeg så købe en DVD der er kodefri eller Multiregion??
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 15:45 #5
Det kommer an på om du har tænkt dig at se film fra andre regioner, og hvad prisforskellen er. Der kan jeg desværre ikke hjælpe dig, det er noget du må gøre op med dig selv.

Men havde jeg valget mellem 2 identiske varer til samme pris ville jeg vælge multiregion.
Avatar billede metacrow Nybegynder
03. december 2003 - 16:34 #6
Hvad kan en DVD der er Multiregion da ikke afspille?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 16:39 #7
?

Den kan spille det hele?
Avatar billede metacrow Nybegynder
03. december 2003 - 20:25 #8
tak for svarene :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2003 - 20:28 #9
Selv tak, og tak for point :)