Avatar billede djjerry82 Nybegynder
03. december 2003 - 11:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift password

Hej.

Jeg har lavet et script hvor brugeren skal skifte password efter 14 dage.
Problemet er så at uanset hvad datoen er så skal jeg skifte password.
Delen hvor jeg siger om man skal skifte password, eller om man kommer ind, ser sådan ud:

if Session("DatoPasswordSlut") <= now then
response.Redirect "/admin/SkiftAdgangskode/"
end if

Håber at I kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede jmarkling Nybegynder
03. december 2003 - 14:15 #1
Prøv at udskrive now og Session("DatoPasswordSlut") til skærmen og se hvordan de passer overens...
<%=now%>
<%=Session("DatoPasswordSlut")%>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. december 2003 - 15:08 #2
if Session("DatoPasswordSlut") >= now then

Skulle jeg mene ...
Avatar billede djjerry82 Nybegynder
03. december 2003 - 16:44 #3
jmarkling >>
Den skriver dataerne rigtigt ud...

ldanielsen >>
Det skal være:
if Session("DatoPasswordSlut") <= now then

Uanset om Session("DatoPasswordSlut") er større eller mindre end now skal jeg ændre adgangskode. Kan ikke lige forstå det.

Vil I se mit login script?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
03. december 2003 - 23:08 #4
når du laver en redirect skal du prøve at redirecte til en side der findes. fx:
prøv når du laver sammenligningen at skrive sådan her:

<%
if CDate(Session("DatoPasswordSlut")) <= date then
response.Redirect "/admin/SkiftAdgangskode/default.asp"
end if
%>

Men hvis det er lige meget om DatoPassWordSlut er større eller mindre end now kan du jo lave dette check i stedet:

<%
if Session("DatoPasswordSlut")) <> "" then
response.Redirect "/admin/SkiftAdgangskode/default.asp"
end if
%>

Denne del eksekveres hvis datopasswordslut er sat til en værdi...
Avatar billede djjerry82 Nybegynder
03. december 2003 - 23:24 #5
hej ellebaek...

Nu virker det, det var dit første forslag der virkede, altså den her:

<%
if CDate(Session("DatoPasswordSlut")) <= date then
response.Redirect "/admin/SkiftAdgangskode/default.asp"
end if
%>

Dog er det ikke nødvendig at have default.asp på, da /indexes/ er default.asp :-)

Tak for det, det var bare super. Jeg havde stiret mig helt blind på det...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
03. december 2003 - 23:26 #6
Anytime.

Takker for points..
..Ellebæk!