Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 18:26 Der er 50 kommentarer og
4 løsninger

NOKIA SIM-LOCK!! HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Her er mit problem. Jeg har en Nokia 3310, et datakabel og programmet som de fleste nok kender som \"alttilnokia\". Kan downlodes her: http://www.mobil-plus.dk/mobil-plus.dk/download.asp. Det hedder Nokia Tools 1.0.
Jeg sad altså og \"legede\" lidt med programmet, da jeg åbenbart er kommet til at spærre for Mobilix, som jeg har. Ved de 2 første står der closed, men de 2 næste open! Jeg har prøvet med Teledanmark og Telia Sim-kort og ingen af dem virkede!!!
Dette er hvad der sker når jeg tænder telefonen:
- Jeg indtaster min pin-kode
- Der står \"SIM-kort er ikke accepteret\".
- Hvis jeg nu trykker på et tal kommmer jeg ind og kan skrive nogle tal. Jeg tænkte om man her måske kan skrive en kode til Unlocking.
Er der nogen der har en kode som kan unlocke den???
Eller et program der kan unlocke selv om man ikke er kommet helt ind i telefonen???
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 18:30 #1
PUK kode hedder den, fin den og så skulle du kunne åbne telefonen igen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 18:30 #2
Du skal indtaste den anden kode der følger med, når du køber telefonen... (kan ikke huske hvad den hedder...)

ellers kig her....

http://www.techgsm.iq.pl/opis/noki3110.htm
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 18:31 #3
nå ja... puk kode.... :-)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 18:31 #4
Enten skal du bruge din puk kode, eller også skal du kontakte din forhandler hvor du har købt den tror jeg
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 18:32 #5
bjarke-b --> man skal ikke tro, man skal vide :}
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 18:33 #6
codebase -> ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 18:34 #7
Hvis du ikke kan finde Puk-koden bliver du nødt til at kontakte din forhandler... Det er sådan set hvad der står i det link jeg smed før...

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 18:35 #8
Måske det her kan bruges??? Aner det ikke, men måske da...

http://www.egroups.com/message/simlock-remover/292
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 18:39 #9
Kig evt selv videre her... der er masser af forslag...

http://www.google.com/search?q=nokia+3310+Unlock+program+&hl=da&safe=off&lr=
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2001 - 18:45 #10
Hos mobilix, skal man ringe omkring puk-koden, herefter vil den blive tilsendt af sikkerhedmæssige årsager. Forhandleren har intet med den at gøre.

Hvis telefonen ikke er over et halv år gammel, så er det kun mobilix\'s simkort, som virker i den hvis den er købt med mobilix abonement på.
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 18:47 #11
det er ikke alle telefoner købt med mobilix sim-kort, der bliver spærret. Det er kun de billige :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 18:54 #12
Yup, man kan sagtens købe dem uden simlock... De koster som regel bare kassen...
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 18:55 #13
det gør en god telefon altid :)
Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 19:19 #14
Jeg har lige ringet ind og hørt hvad jeg skulle gøre. Jeg sagde ikke noget om datakabel og programmet!!! Han sagde:
\"Prøv at puds det og se om det så virker\". Det gjorde det selvfølgelig ikke.
\"Så er det nok gået i stykker. Gå ind og køb et nyt startsæt\"!!!
IDIOT, siger jeg bare!!!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 19:20 #15
lassegj -> Prøv og fortæl om datakabel og programmet
Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 19:23 #16
Skal jeg så bare virker dum og sige at jeg ikke vidste hvad jeg lavede???
Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 19:24 #17
Så ryger garantien shu\' nok, og så er jeg da først helt færdig!!!
Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 19:26 #18
Jeg kan jo heller ikke købe et nyt SIM-kort, det hjælper jo ikke en skid. Hvis jeg så køber et nyt og sætter det i inde i forretningen og det ikke virker sender de den nok ind til Nokia! Og så dækker garantien vel...
Avatar billede jedimaster Nybegynder
14. januar 2001 - 19:27 #19
Hej. Jeg har \"leget\" med nokia mobiltelefoner i langtid. Prøv at beskrive hvad der sker når du tænder telefonen?
Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 19:28 #20
Hvis der er en der ringer til Mobilix (80404040) og får den PUK-kode får vedkommende 800point, hvis det altså virker. Jeg har Mayday abbonement og mit nr. er 26941952
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 19:35 #21
40 mennesker ringer på samme tid og beder om PUK-koden til den tlf... he he...

Da jeg fik låst min op (var inde hos mobilix p Strøget), brugte han ikke mit tlf nr., men et nr. der stod inde i tlf. under batteriet....
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 19:41 #22
Jeg ringede til mobilix den anden dag og fik pukkoden, det var imeinummeret, telefonnummer, navn og adresse på ejeren af telefonen!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
14. januar 2001 - 19:42 #23
de skulle have
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 19:43 #24
Du kan maile mig dine oplyninger så forsøger jeg da gerne...

/Nikolaj
Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 20:08 #25
Men var jeres telefoner også SIM-locked??? Og hvad var der sket med jeres???
Avatar billede lassegj Nybegynder
14. januar 2001 - 20:09 #26
Kan jeg godt bare ringe og spørge efter PUK-koden uden at de spørger mig om alt muligt???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. januar 2001 - 20:13 #27
Min var ikke Simlocked på samme måde, men jeg ville bruge et Telia nr i stedet og efter 6 måneder kan man få fjernet den lock kode gratis - på tilbudstlf. - Tlf. købt ikke på tilbud er ikke låst.

Men prøv at ring - det kan sgu da ikke blive værre...

/Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2001 - 00:15 #28
lassegj en anden person kan ikke ringe til mobilix og få din puk-kode, for så er vedkommende medarbejer klar til at blive fyret. Det er Mobilix\'s politik, at man sender puk-koden til kunden, for at være sikker på at det er rette vedkommende, der kommer i besidelse af den. Har selv prøvet det, da min datter har en mobilixtelefon. Jeg fik dog koden ud af dem, efter en uge, de havde nemlig ikke sendt dem som lovede. Så du må ringe til dem og afvente koden.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2001 - 00:18 #29
nikolajdu, hos sonofon er spæringen automatisk fjernet efter 6 md, da vi også har en sådan, og prøvede at sætte TD simloc i. Det gik uden problemer.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2001 - 00:38 #30
oki... Nu er det jo mobilix det drejer sig om og der er det bare ikke ligeså smart...
Avatar billede kalou Nybegynder
15. januar 2001 - 08:41 #31
Prøv evt at kigge her
http://mobile.box.sk/
Avatar billede martin_laursen Nybegynder
15. januar 2001 - 13:58 #32
Pas på med at bryde de koder, for går der noget galt kommer der et billede frem på displayet og så er telefonen ødelagt.
Har selv prøvet det med en 3210
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. januar 2001 - 04:51 #33
Hey Lassegj.

Hvordan gik det??
Avatar billede lassegj Nybegynder
17. januar 2001 - 17:35 #34
TElefonen var gået over til at sige \"SIM-kort er blokeret\". Nyt skærmbilled: \"Indtast PUK-kode\". Jeg ringede derind for at få tilsendt min PUK-kode. Den kom så i dag. Jeg indtastede koden og en ny adgangskode. Men så kom den bare med \"SIM-kort er ikke accepteret\" igen! Jeg gik ind til Mobilix-butikken og fik at vide at jeg skulle have garantibeviset med, så ville de sende den til reperation. Hun sagde at de for nylig havde sent en ind med samme fejl! Åbenbart en der er lige så dum som mig!!!!!!!! MEN MANGE TAK FOR HJÆLPEN...
Avatar billede lassegj Nybegynder
17. januar 2001 - 17:36 #35
Kalou: Den side kender jeg godt:-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. januar 2001 - 18:42 #36
Jeg har 2 sim-kort. Når jeg skifter mellem den får jeg til tider \"SIM-kort er ikke accepteret\" - så skal jeg bare rykke lidt på det og tænde tlf igen, så kører den...

anyway - det ser jo ud til at hele går i orden...

/Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2001 - 18:46 #37
lassegj husk lige at lukke spørgsmålet nu du har fpet løst problemet.>;o)
Avatar billede codebase Praktikant
18. januar 2001 - 02:22 #38
damm, det bliver godt med points i denne sag :)
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2001 - 08:54 #39
Tja hvem har egenlig løst problemet ? lassegj?, så jeg tror ikke der er de store point at hente :O)
Avatar billede codebase Praktikant
18. januar 2001 - 20:28 #40
-->kharder
jeg skulle mene at løsningen er den rigtigt PUK kode!!

og af gode grunde har vi den jo ikke !!!
men han fik sku\'da et hint til hvordan det skulle løses !!

-codebase
Avatar billede lassegj Nybegynder
18. januar 2001 - 21:02 #41
Jeg kunne ikke bruge PUK-koden til noget.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2001 - 21:19 #42
næhhh.... du måtte jo sende tlf ti reperation...
Avatar billede lassegj Nybegynder
18. januar 2001 - 21:24 #43
Men i skal nok få nogle point, men måske ikke alle sammen :-)
Avatar billede codebase Praktikant
18. januar 2001 - 21:55 #44
se lige dit spg. igen:
Er der nogen der har en kode som kan unlocke den???
Eller et program der kan unlocke selv om man ikke er kommet helt ind i telefonen???

JA koden er en PUK kode !!!!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2001 - 21:59 #45
codebase - klap nu hesten altså...

Lassegj tilbyder dig og andre at få point for indsatsen og det er vel kun rimeligt at han ikke giver alle ud, da vi ikke kunne løse problemet.

Det er rigtigt at PUK-koden normalt vil kunne låse tlf op, men ikke engang det hjalp her og han måtte sende tlf til rep.

/Nikolaj
Avatar billede lassegj Nybegynder
18. januar 2001 - 22:00 #46
Det var jo netop ikke en PUK-kode der manglede. Men en reperation. Du skal nok få dine point. Rolig nu...
Avatar billede lassegj Nybegynder
18. januar 2001 - 22:01 #47
Nikolajdu: TIMING!!! 13sek. forskel på vores kommentar!!!
Avatar billede lassegj Nybegynder
18. januar 2001 - 22:02 #48
Codebase: du skal da ikke klage over pointmangel. Jeg har mindre end dig...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. januar 2001 - 22:18 #49
Timing :-)
Avatar billede codebase Praktikant
18. januar 2001 - 22:39 #50
jeg er helt rolig !! :)
Avatar billede codebase Praktikant
23. januar 2001 - 21:09 #51
takker for alle de \'mange\' points der var til mig, i den store pulje.........

der er lige en ting som jeg ikke forstår!
Dit spg. var følgende:
Er der nogen der har en kode som kan unlocke den???
Eller et program der kan unlocke selv om man ikke er kommet helt ind i telefonen???

SVAR: PUK KODE

Hvis telefonen ikke havet været sådan en skod telefon (billige), eller hvad det nu er. Så ville en PUK kode kunne ha\' klaret problemet. !!!

-codebase
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
23. januar 2001 - 21:21 #52
codebase>> nej for når der står at simkort ikke accepteret skal man have en puk kode, det har intet med om det er en skod tlf. at gøre, det kommer an på om telefonen er købt sim-låst!
Avatar billede lassegj Nybegynder
24. januar 2001 - 18:12 #53
CODEBASE: Tag dig sammen og hør her:
Hvis det er sim-kortet der er blokeret fordi at man har trykket den forkerte kode 3 gange, kommer den med:\"SIM-kort er blokeret\", og desuden er der et lille rundt skilt hvor der vist nok står \"stop\"!!! Derefter står der:\"Indtast PUK-kode\", og man kan skeive den.

Det der står på min er:\"SIM-kort er ikke accepteret\". Altså ikke samme besked. Desuden kommer den ikke med:\"Indtast PUK-kode\".

For at vise dig forskellen.
Prøv at sæt f.eks. et Mobilix kort ind i en telefon med Teledanmark som ikke er 6 måneder gammelt. Den vil nu skrive \"SIM-kort er ikke accepteret\".
Prøv at taste din PIN-kode forkert 3 gange! Den vil skrive:\"SIM-kort er blokeret\".

Det er altså ikke det samme der sker. Den blokere kun, altså ikke sim-lock, hvis du taster koden forkert 3 gange.

Du skulle åbenbart have det skåret ud i meget små pap-stykker!!!
Avatar billede dannie_k Nybegynder
26. august 2001 - 16:24 #54
Jeg kan godt se at der er en som skriver at Sonofon automatisk laver unlock. Det er bare ikke sket for mig. Jeg har netop ringet derind, og blev guided igennem. Når jeg står med display-tekst \"SIM-kort er ikke accepteret\", skulle jeg taste \"*#06#\" hvilket resulterede i et serienummer (telefonens?) som jeg gav til kundeservice-medarbejderen. Hun kom så tilbage 1 minut senere og bad mig taste \"#pw+2051364734+1#\" (den lange kode er nok unlock koden på netop min telefon). Telefonen informerede om at simkortet var låst op, telefonen slukkede og startede igen, og virkede!