Avatar billede unipeg Nybegynder
03. december 2003 - 10:10 Der er 1 kommentar

KeyUp, KeyDown sammen med CTRL & ALT

Hejsa.

Jeg har et problem i IE (bruger version 6). Jeg knytter mig op på onkeydown og onkeyup events da jeg har brug for at vide præcist hvilke der trykkes ned og slippes igen. MEN, ved fx. kombinationen:

    Tryk ned: ALT
    Tryk ned: j
    Slip: ALT
    Slip: j

Bliver min onkeyup-handler ikke kørt! Nu er ALT jo lidt speciel funktionstast som gør særligt ved et windowsprogram, men hvis man trykker en vilkårlig taste ned og slipper igen inden ovenstående sekvens kører er der intet problem. Sagen er at når først det første KeyUp-event er affyret - vel at mærke fra en IKKE kontroltast (som CTRL og ALT) - er der intet problem.

Det ligner en bug i IE, men kan jeg gøre noget?

/Per

PS: Lidt kode:

...

<script language="javascript" event="onkeydown" for="document">
  var opt = document.createElement("option");
  opt.innerText = "document.keydown: 0x" + event.keyCode.toString(16);
  listbox1.appendChild(opt);
</script>

<script language="javascript" event="onkeyup" for="document">
  var opt = document.createElement("option");
  opt.innerText = "document.keyup: 0x" + event.keyCode.toString(16);
  listbox1.appendChild(opt);
</script>

...
<select name="ListBox1" size="4" id="ListBox1" style="height:216px;width:264px;Z-INDEX: 102; LEFT: 440px; POSITION: absolute; TOP: 72px"></select>
...
Avatar billede roenving Novice
04. december 2003 - 00:49 #1
-- M$ Jscript extensions er vi jo ikke mange som kan hjælpe dig med i javascript-kategorien ...

-- Jeg har ikke lige overskud lige nu til at decifrere jscript.asp.net, men det er ikke umuligt at finde hjælp via event.altKey-property'en !-)

-- kig engang på msdn.microsoft.com ...