Avatar billede mora Nybegynder
14. januar 2001 - 18:03 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Gratis DNS

Er der nogle der kender en gratis DNS server ud over de her nævnte?

Den skal give mulighed for at an kan opsætte en DNS record for ens domæne, gerne med så mange ekstre muligheder som muligt(eks. subdomain forward, ubegrænset linjer i DNS´en).

granitecanyon.com
centralinfo.net
myip.org
dyndns.org
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 18:03 #1
www-windows95.com
Avatar billede codebase Praktikant
14. januar 2001 - 18:04 #2
sorry:
www.windows95.com

søg på DNS :)
Avatar billede mora Nybegynder
14. januar 2001 - 18:15 #3
Avatar billede blood Nybegynder
14. januar 2001 - 18:48 #5
Håber der er en du kan bruge
Avatar billede mora Nybegynder
14. januar 2001 - 19:34 #6
Surt nok, har nu tjekket dem alle igennem.
De tilbyder enten dynamisk DNS, eller DNS på deres domains.

Det jeg skal bruge er hvor jeg kan have en DNS record for et domæne, og ikke dynamisk, eller deres domæner.

Se. evt. de eksempler jeg skrev.
Points forhøjet til 60
Avatar billede mora Nybegynder
14. januar 2001 - 19:35 #7
Altså jeg deleger et domain til deres servere, og kan derfra styre det domains DNS
Avatar billede mora Nybegynder
14. januar 2001 - 19:36 #8
NB: Min IP er fast
Avatar billede blood Nybegynder
14. januar 2001 - 19:46 #9
Myip.com er da også dynamisk DNS
Avatar billede mora Nybegynder
14. januar 2001 - 19:55 #10
Jeg får en 404, desuden var det netop IKKE en dynamisk jeg skal bruge :)
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. januar 2001 - 06:16 #11
Vil du ikke betale bare lidt for det?
Avatar billede mora Nybegynder
15. januar 2001 - 06:35 #12
Måske, hvis servicen er god.
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. januar 2001 - 06:59 #13
Så vil jeg da bestemt anbefale dataweb.dk - og ja, det er min arbejdsgiver ...
Avatar billede mora Nybegynder
15. januar 2001 - 07:12 #14
Hvor ligger DNS ?
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. januar 2001 - 07:15 #15
hvad mener du?
Oh, det står ikke på vores \"har ikke været opdateret i over et år\" hjemmeside :)
Men prisen er 50kr/kvt - ved ikke om det er billigt...
Avatar billede mora Nybegynder
15. januar 2001 - 07:18 #16
Er der mulighed for selv at ændre i DNS info´en og er det for ubegrænset domains eller pr. stk ?
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. januar 2001 - 07:30 #17
det er pr. domain, pt er der ikke mulighed for selv at rette i zonen, men vi har en mand på sagen, det ser lovende ud nu, men jeg tør ikke love noget om hvornår.
Avatar billede mora Nybegynder
15. januar 2001 - 16:07 #18
Hvis jeg skal betale for DNS, bør jeg også som minimum få det som de gratis har.

For 50/kvt. er det lige så godt at sætte sin egen op, koster 500 Kr. eksl. moms pr. server og giver ret til ubegrænset dns.
Avatar billede beaviz Nybegynder
15. januar 2001 - 16:25 #19
Jeg forsøger ikke at sælge noget, bare at hjælpe. Jeg får min løn uanset hvad :)
- og du får IKKE det de gratis har, du får fx IKKE den der underlige http redirect mange af dem bruger... Du får ikke lov til at blive bollet i røven når du spørger om du kan lave dynamic updates hjemmefra ... blahblah... over and out :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. januar 2001 - 11:31 #20
*hehe*

Vi kan oxo tilbyde dig tilmeldt på 3 nameservere for 350 kr som engangs beløb. Uden dit og dat
Avatar billede beaviz Nybegynder
16. januar 2001 - 11:40 #21
Mora: Gå til bacardil, det er ihvertfald ganske reelt, og billigt. Og du kan garanteret godt få lov til at lave remote/dynamic updates...
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. januar 2001 - 02:45 #22
sker der mere?
Avatar billede dkcolossus Nybegynder
02. april 2001 - 10:10 #23
Hejsa Jan

Jeg vil foreslå dig at kikke på disse:

http://www.mydomain.com/
http://www.mydns.com/

Når du har overført dit domæne til deres dns, har du mulighed for at lave ip-pointing, dvs. pege på en fast ip-adresse.

Det er gratis :)

mvh
Thomas /Colossus Danmark
Avatar billede mora Nybegynder
07. juni 2001 - 21:00 #24
dkcolossus når jeg skal delegere et domain dertil, hvad skal jeg så sngive som udbyder ?

http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_redel.html
Avatar billede dkcolossus Nybegynder
07. juni 2001 - 22:27 #25
Hejsa, du kan bruge mig:

Colossus Danmark
Postbox 257
1702 København V

Skemaet skal udfyldes med den info DK Hostmaster har på dit domæne, det er typisk den info der står nederst ved en søgning på domæne her:

http://www.dk-hostmaster.dk/dkwhois.shtml

Send det udfyldte skema til DK Hostmaster via fax:

Husk at der også skal sendes et elektronisk skema til hostmaster@dk-hostmaster.dk. Skemaet er her:

http://www.dk-hostmaster.dk/forms/redel.txt

Du skal bruge IP adressen for ns1.mydomain.com:

mvh Thomas /colossus danmark

Avatar billede mora Nybegynder
07. juni 2001 - 23:50 #26
Mange tak !
Avatar billede mora Nybegynder
08. juni 2001 - 00:51 #27
Hmm, virker ikke betryggende ?  (Navneserveren svarer ikke)

Server: ns1.mydomain.com
Address: 216.34.13.236
Nameserver ns1.mydomain.com not responding

http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=&host=allonline.dk&ns=ns1.mydomain.com&verbose=on&lang=da
Avatar billede czar Nybegynder
30. juli 2001 - 16:44 #28
Jeg kunne jo lidt selvisk anbefale jeg at kigge på mit lille project, www.gratisdns.dk
Avatar billede mora Nybegynder
30. juli 2001 - 19:28 #29
Har fundet en side der har noget ligende (bedre).

Hvorfor vil du havde dit eget nic-handle på ?
Ved redelegering, plejer jeg at bruge mit eget, og bare angive primær ns...

Det andet dokument kopier du over i en e-mail, hvordan du gør må du selv om. Du skal læse og forstå hele teksten, men kun delen mellem \"**** Please DO NOT remove ANYTHING between this line and cut-here ****\" og \"---cut-here---CUT-HERE---Cut-Here---cut here---CUT HERE---Cut Here---\" skal sendes til hostmaster@dk-hostmaster.dk. Husk at dit brev kun bliver læst af en computer, og ikke et menneske. Informationerne der skal indtastes er ZONE KONTAKT af domainet. Jeg gennemgår nu punkterne med deres nummer.

1a
Du skriver her dit domain navn, undlad www. Er dit websted derfor www.petersflottewebsted.dk skriver du petersflottewebsted.dk som svar.
2a
MIT NIC handle. PL302-DK