Avatar billede tronixx Nybegynder
02. december 2003 - 22:31 Der er 8 kommentarer

Endnu en HijackThis log

Endnu en log fra mig angående en hijackthis log.. Håber om der er nogle der kan svare på om der er virus eller spyware i mit system.. :)

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:27:21, on 02-12-2003
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v5.00 SP4 (5.00.2920.0000)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\Firewall\PavFires.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\pavsrv50.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\AVENGINE.EXE
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\MsPMSPSv.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\APVXDWIN.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\ctnotify.exe
C:\WINNT\system32\internat.exe
C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\SRVLOADER.EXE
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\MediaDet.Exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\WebProxy.exe
C:\WINNT\system32\mmc.exe
C:\WINNT\system32\dmremote.exe
C:\WINNT\System32\dmadmin.exe
C:\Programmer\Winamp3\studio.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
O:\download\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1030,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum Internet Security\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINNT\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Disc Detector] C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CtNotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [TaskTray] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\Taskbar\CTLTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKLM\..\RunOnce: [ACMWrapperV2.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\ACMWrapperV2.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [MediaPlayerV2.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\MediaPlayerV2.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [driversV2.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\driversV2.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Cdbootable.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Cdbootable.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [cdDataPS.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\cdDataPS.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [cdExtra.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\cdExtra.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [cdmp3.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\cdmp3.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [database.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\database.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [ISO9660.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\ISO9660.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Joliet.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Joliet.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Udf.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Udf.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [creator.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\creator.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Translator.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Translator.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [CDEngine.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\CDEngine.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [WMC_RebootCheck] C:\WINNT\inf\unregmp2.exe /FixUps
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\panda software\panda platinum internet security\pavlsp.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O14 - IERESET.INF: MS_START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://www.creative.com/SU/ocx/12119/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37957.4861574074
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package) - http://www.creative.com/SU/ocx/12119/CTPID.cab
Avatar billede arlet Juniormester
02. december 2003 - 22:39 #1
løber den lige igennem
Avatar billede arlet Juniormester
02. december 2003 - 22:42 #2
Du skal hente Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe og trykke gem og lægge den på dit skrivebord. Du har noget snavs der når vi fjerner det måske ødelægger din netforbindelse. Hvis du mister internetforbindelsen når du fixer de ting jeg kommer med skal du kører det lspfix, starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart
Avatar billede arlet Juniormester
02. december 2003 - 22:53 #3
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Du skal åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINNT\Updreg.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [ACMWrapperV2.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\ACMWrapperV2.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [MediaPlayerV2.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\MediaPlayerV2.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [driversV2.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\driversV2.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Cdbootable.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Cdbootable.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [cdDataPS.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\cdDataPS.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [cdExtra.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\cdExtra.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [cdmp3.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\cdmp3.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [database.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\database.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [ISO9660.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\ISO9660.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Joliet.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Joliet.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Udf.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Udf.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [creator.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\creator.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Translator.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CreatorAPI\Translator.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [CDEngine.dll] c:\winnt\system32\regsvr32.exe /s "C:\Programmer\Fælles filer\Adaptec Shared\CDEngine\CDEngine.dll"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [WMC_RebootCheck] C:\WINNT\inf\unregmp2.exe /FixUps
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\panda software\panda platinum internet security\pavlsp.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O14 - IERESET.INF: MS_START_PAGE_URL=http://www.msn.dk

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2003 - 22:57 #4
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\panda software\panda platinum internet security\pavlsp.dll

De er legale nok.
http://www.computercops.biz/postt7705.html
Avatar billede arlet Juniormester
02. december 2003 - 23:02 #5
ok, den var ny, men når tony ikke sletter den, skal de nok ikke slettes. Men det lyder mærkeligt, ikk??
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. december 2003 - 23:22 #6
Nej Arlet det er ikke mærkeligt. Den har været der længe. Den er legal og hører med til den nye Panda Antivirus. Den ligger også på samtlige af vores maskiner på skolen.
Avatar billede arlet Juniormester
02. december 2003 - 23:22 #7
Så er den noteret ned. Tak for det*S*
Avatar billede tronixx Nybegynder
02. december 2003 - 23:27 #8
Jeg takker for alle svarerne.. vil prøve at fixe det imorgen, så ser vi om det virker *S*