Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 19:16 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Start af computer

Jeg har fået et mystisk problem med min computer, som ellers altid har fungeret fint...

data:

win xp pro
amd 750
128 ram

Når den starter op kommer der en blå skærm, hvor der bla. står:  page_fault_in_nonpaged_area
      stop: 0*00000050
      ftdisk.sys

Jeg kan intet gøre, heller ikke starte op i safe mode, så kommer samme blå skærm.

Nå men jeg konkluderede at der var sket en sofwarefejl, og prøvede så at installere win xp igen.....men følgende fejl kom:  tffsport.sys corrupted

hvad gør jeg?? jeg aner nu slet ikke hvordan jeg kan få min computer til at virke igen...

Håber virkelig at i kan hjælpe mig, med venlig hilsen tdkt.
Avatar billede wickedd Juniormester
02. december 2003 - 19:19 #1
Jeg har altid sagt, at det eneste Windows forstår, er en formatering..
Avatar billede cc1960 Nybegynder
02. december 2003 - 19:20 #2
Ja det lyder jo meget mystisk.
Her er et forslag.
Åben din PC
Tag din RAM ud.
Og sæt det ind igen.
Hvis du har flere RAM eller andet RAM prøv at skifte.

Christian
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 19:22 #3
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.
Avatar billede stig3 Mester
02. december 2003 - 19:30 #4
Har du det omtalte produkt "USB Universal Reader from Lexar Media".....

Skal du se denne artikel:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;817197

Eller måske har du Eazy CD Creator:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310628
Avatar billede dana Nybegynder
02. december 2003 - 19:40 #6
svar
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 19:40 #7
page_fault_in_nonpaged_area er ofte en fejl i ram eller forkert opsætning af ram.
Så test lige dine ram med www.memtest86.com
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 19:48 #8
Hvis memtest melder fejl, og din ramopsætning er iorden:

1) Test med andre ram i dit bundkort (sørg for at disse ram er fejlfrie)
Hvis fejl-> formentlig dit bundkort der er defekt.
Ingen fejl-> formentlig dine egne ram der er defekte.

2) Test dine ram i andet bundkort
Hvis fejl-> Formentlig dine ram der er defekte
Hvis ingen fejl-> formentlig dit bundkort der er defekt

Og igen, husk at tjek om ramopsætningen er iorden i bios, samt at dit bundkort supporter ram, og at de ram du låner er fejlfrie.
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 19:48 #9
"samt at dit bundkort supporter ram"-> "samt at dit bundkort supporter de ram du bruger/tester med"
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 19:52 #10
Jeg har lige prøvet at hive rammene ud, og det hjalp ikke :(

Det er underlig er også at jeg aldrig har pillet ved computeren før...så man måske kunne sige det var derfor.

Jeg kan slet ikke komme ind i computeren, og heller ikke hvis jeg starter win xp setup ved boot af computeren, så kommner fejlmeddelelsen med tffsport.sys.

Og linket til fejlmeddelelsen fra dana, beskriver helt fint hvad der kan være galt, men det hjælper jo ikke meget, når jeg ikke kan komme ind i computeren. Har også prøvet at hive alle stik til alt hardware, hvis det nu var et af dem den var gal med. Men den kommer stadig frem med den blå skærm.
HJJJÆÆÆLLP
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 19:56 #11
Har du prøvet memtest?
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 19:57 #12
prøv lige den Repair
er det en softwarefejl vil den blive rettet her
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 19:58 #13
jeg prøver memtest lige nu...2 sek :)
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:01 #14
repair? du mener i windows installationen.. jeg kan slet ikke nå så langt i installationen før den bryder ned :(
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:03 #15
Jeg opretter et spørgsmål til 100 point ekstra til den der hjælper mig igennem det her :)
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:05 #16
hvilken bip kommer der under start
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:06 #17
og du skal IKKE oprette et spm med ekstra point
det er ikke tilladt og 200 er rigeligt i forvejen
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:06 #18
der kommer et nomalt "enkelt" bip ikke noget med flere bip
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:07 #19
ok fair nok men jeg er desperat, for at få det til at virke, har vigtige filer på computeren, som jeg nødig vil miste...
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:08 #20
er der et display hvor du kan se nogle tal og bokstaver på bundkortet
hvis der er , hvad stopper den så ved
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:11 #21
der er intet display på mit bundkort
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:11 #22
ok , har du nogle andre ram du kan prøve med
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:16 #23
desværre ikke, men jeg kan heller ikke se hvad der skulle være galt med mine ram? jeg har jo ikke pillet ved dem før?
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:17 #24
det tar sørme lang tid med den test, tror den er på 80 % nu
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:20 #25
umidelbart kan jeg ikke se at det kan være andet end dine ram den er gal med
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:22 #26
hvad hvis memstesten siger ok?
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:25 #27
personligt tror jeg ikke på den
har selv prøvet at den sagde at der ikke var fejl på mine ram , men det så viste sig at de var brændt af
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 20:25 #28
Så prøv at sætte defaults i bios.
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:31 #29
defaults har jeg også i bios, alle muliges opsætninger har jeg prøvet, uden resultat. hmmmm

i memtesten siger den lige nu at der er lige 178788 errors og 0 ecc errors
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:32 #30
hvordan kan jeg hvae brændt mine ram af? fordi jeg leget med bios opsætningen?
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:37 #31
ved du hvor lang tid memtesten tager?
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:38 #32
det kan være sket på mange måder
bare det at de har været behandlet forkert da de blev sat i  , kan gøre at de brænder af flere måneder efter
der kan have været en fejlstrøm til dem
plus meget mere
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 20:39 #33
den kan tage meget lang tid
det er umuligt at sige presis
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 20:44 #34
ok, jeg vender tilbage om en halv times tid
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 20:47 #35
Da det er tydeligt at der er fejl i dine ram (eller en MEGET forkert opsætning) så test med nogle andre.

Så lang tid tager memtest:
http://www.memtest86.com/#timing
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 21:00 #36
hvad vil der ske hvis jeg tager mine ram ud og tænder computeren?
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 21:12 #37
kan det ikke lade sig gøre og reparere rammene?
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 21:15 #38
nej det er umuligt
er der ikke en i nærheden der har nogle du kan låne for at være på den sikre side , før du bruger penge på nye ram
hvilke type er det
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 21:19 #39
nope det er der desværre ikke.

der står pluss på dem og sdram
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 21:22 #40
sådan en lorte computer!!!! den ryger direkte på lossepladsen imorgen!!! :)
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 21:23 #41
rolig nu
hvor i landet bor du
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 21:23 #42
ved du hvilket bundkort det er
måske kan det køre med nogle andre ram
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 21:28 #43
bor i odense

jeg ved desværre ikke hvilket bundkort det er, har heller ingen manual til det
Avatar billede tdkt Nybegynder
02. december 2003 - 21:37 #44
vi stopper her, jeg prøver med nogel nye ram ellers kyler jeg lortet ud
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 21:40 #45
Hvorfor afviser du mit svar som var:

Kommentar: chalde
02/12-2003 19:40:31    page_fault_in_nonpaged_area er ofte en fejl i ram eller forkert opsætning af ram.
Så test lige dine ram med www.memtest86.com

"Hvis memtest melder fejl, og din ramopsætning er iorden:"

"1) Test med andre ram i dit bundkort (sørg for at disse ram er fejlfrie)
Hvis fejl-> formentlig dit bundkort der er defekt.
Ingen fejl-> formentlig dine egne ram der er defekte.

2) Test dine ram i andet bundkort
Hvis fejl-> Formentlig dine ram der er defekte
Hvis ingen fejl-> formentlig dit bundkort der er defekt

Og igen, husk at tjek om ramopsætningen er iorden i bios, samt at dit bundkort supporter ram, og at de ram du låner er fejlfrie."
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 21:41 #46
siger så tak
er ved og se om jeg kan finde en der har nogle ram du kan teste med , og som bor i nærheden af dig
finder  jeg en vender jeg lige tilbage
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 21:42 #47
Håber der ligger en god forklaring imorgen.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2003 - 22:37 #48
Du kan komme ud til mig med maskinen, så skal jeg prøve med noget Ram jeg ved virker.
from09sej@webspeed.dk
Avatar billede bredker Nybegynder
02. december 2003 - 22:41 #49
tdkt >>fromsej bor i Odense
Avatar billede tdkt Nybegynder
18. januar 2004 - 13:05 #50
jeg har løst problemet, fik nye ram af BJTRADING som jeg købte bambus computeren af. god service!! men computeren er ikke noget og råbe hurra for desværre. Nå men nu virker den :)
Avatar billede tdkt Nybegynder
18. januar 2004 - 13:05 #51
hvorfor kan jeg ikke svare?? og give point???
Avatar billede tdkt Nybegynder
18. januar 2004 - 13:07 #52
jeg har jo svaret....gok man!!! sorrry
Avatar billede chalde Seniormester
18. januar 2004 - 13:27 #53
Igen: Hvorfor afviser du mit svar? Jeg starter med at sige at det nok er ramfejl, hvilket du også selv konkluderer.
Avatar billede chalde Seniormester
18. januar 2004 - 14:18 #54
tdkt -> Er det dig der gav mig karma? Hvis ja, siger jeg tak. Det betyder mere end point.