Avatar billede bjarke Nybegynder
02. december 2003 - 18:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skifte sprog i XP

Kan man skifte sprog (ikke bare sprogindstillinger) i Windows XP? Jeg vil gerne have en dansk brugergrænseflade i en engelsk Windows XP.

Mvh Bjarke
Avatar billede bjarke Nybegynder
02. december 2003 - 18:14 #1
Det er ligegyldigt om sproget ændres på system- eller brugerniveau.
Avatar billede ird Praktikant
02. december 2003 - 18:14 #2
Avatar billede ird Praktikant
02. december 2003 - 18:15 #3
Sproget for ens Windows XP ses/ændres på følgende måde:
Åben Kontrolpanelet
(vælges fra Start-knap eller dobbeltklik på Denne Computer)
Vælg Internationale og sproglige indstillinger
Nu kan sprog med videre ændres efter behag
Tryk på OK for at aktivere de nye indstillinger.
Avatar billede ird Praktikant
02. december 2003 - 18:15 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2003 - 19:22 #5
sådan som jeg læser dit spm., så skal det hele fremtræde med dansk overflade, det kan du ikke med en engelsk udgave.

Du skal altså købe en dansk WinXP, hvis du vil ha' en dansk overflade.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2003 - 19:26 #6
det du kan ændsre på er f.eks. keyboardet, det er ikke noget problem, gøres i Kontrolpanel> Internationale og sproglige indstillinger (kan ikke lige huske hvad det hedder i den engelske udgave.)
Avatar billede bjarke Nybegynder
02. december 2003 - 19:31 #7
ird >> Det er jeg klar over. Det er derfor jeg netop gør opmærksom på, at det ikke blot er sprogindstillingerne (tusindtalsseperator, datoformat m.m.).

retaxes >> Jeg regnede også med at det var svaret. Det jeg håber/håbede på er at man måske kunne downloade nogle nye sprog-dll'er eller lignende. Men jeg ved ikke om sproget er integreret i selve koden.
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 19:55 #8
Det kan du ikke. For at ændre hele windows´s brugergrænseflade til et andet, skal du ud og investere i et nyt windows på det sprog du vil have.
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2003 - 19:59 #9
retaxes -> Undskyld, jeg overså dit indlæg.
bjarke -> Bare se bort fra mit indlæg.
Avatar billede bjarke Nybegynder
02. december 2003 - 20:00 #10
chalde >> Det vil jeg så gøre ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2003 - 20:49 #11
så har jeg opfattet spm. rigtigt og så er der kun en vej, nemlig at købe den danske, desværre.
Avatar billede bjarke Nybegynder
02. december 2003 - 21:01 #12
øv, men tak
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2003 - 23:10 #13
takker for pointene..

Det er vel et vane spørgsmål om at vænne sig til engelsk, vær glad for at det ikke er en tysk udgave.