Avatar billede martin19 Nybegynder
02. december 2003 - 17:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Viser kun halvdelen af ny ramblok

Hej. Min fætter har købt 256 mb sd pc100 ram til hans fars pc, der var i forvejen en blok 64 mb sd pc100, men den vil kun vise den nye blok som en 128 mb og der står 256 mb på ram blokken. Det hjælper heller ikke hvis han kun sidder den nye i eller bytter om på de to. Nogle gode idéer?
På forhånd tak.

Pc'en:
Amitech
Celeron 500 MHz
64 mb sd pc100 ram
Winxp Prof
Jeg ved ikke med bundkortet
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2003 - 17:35 #1
prøv den i en anden computer, den kunne jo være defekt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. december 2003 - 17:37 #2
du kan også prøve at Loade default setup i bios.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. december 2003 - 17:46 #3
Bundkortet understøtter ikke den type ram, den ser kun det halve af klodserne.
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2003 - 17:51 #4
Problemet er set før på især ældre maskiner. Problemet kan f.eks. være at RAM-controleren ikke kan behandle double sided moduler, men kun single side blokke. Men også andre forhld ved den købte ram type kan spile nd. Ikke alle typer ram passer til alle maskiner, selv om det iøvrigt er SD PC100 er skal i bundkortet.

Du kan få oplysning om din fars bundkort - og på den måde skekrt finde en manual, hvor ram type står - ved at hente dette lille program: aida32. - Installer det og kør det og se en hel masse oplysninger om maskinens hardware m.m. Programmet er gratis

www.aida32.hu
Avatar billede halifax Nybegynder
02. december 2003 - 17:54 #5
Hey - undskyld. Det er ikke din fars problem. Men din fætters far.
Avatar billede martin19 Nybegynder
02. december 2003 - 21:33 #6
I har ikke nogle flere foreslag vel?
Og så har jeg lige et spørgsmål mere med samme pc min fætter har installeret winxp på den og det kører også fint nok, men den gider bare ikke slukke af sig selv? Det gjorde den ellers med win98...
Avatar billede halifax Nybegynder
04. december 2003 - 08:33 #7
Luke ned - ofte svært at pege på een bestemt grund. Se lin k her
http://aumha.org/win5/index.htm

under Articles & FAQ  ->  Shutdown.  Er række muligheder.

Takker for point.