Avatar billede masteraaen Novice
01. december 2003 - 09:30 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Ændre filstørrelse på mange billeder

Hejsa!

Jeg sidder med 20-30 cd-rommer fyldt med billeder, jeg skal til at arkivere. Desværre fylder de cirka 2-3 mb stykket i øjeblikket og jeg vil derfor gerne have reduceret størrelsen på dem allesammen.
Hvordan gøres dette lettest muligt, når det jeg er til rådighed er photoshop og microsoft photo editor samt win2000.

Jeg vil gerne høre, hvordan man fx gør det i photoshop, hvis nogen kan fortælle det sådan "stepwise" måske...

:-)
Pft!
Avatar billede nickyc Nybegynder
01. december 2003 - 09:45 #1
Lav en action i dit photoshop der giver dem en vis størrelse, så kør actionen på alle dine billeder...
Det er den hurtigste måde jeg kender!
Avatar billede nickyc Nybegynder
01. december 2003 - 09:45 #2
Hvis du ik ved hvordan man laver en action så spørg du bare :)
Avatar billede micro1000 Nybegynder
01. december 2003 - 09:46 #3
Jeg har et forslag til dig som godt nok ikke indeholder Photoshop med derimod IRFAN VIEW (kan downloades på IRFANVIEW.COM)
I menuen filer ligger der en funktion som hedder "batch conversion/rename, og i den kan du selv bestemme hvilken kvalitet billederne skal være efter du har komprimeret dem....og du kan åbne hele mapper som programmet så komprimerer!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. december 2003 - 10:06 #4
Du behøver faktisk ikke bruge et action script til dette. Photoshop har en automatisk funktion der laver web fotogallerier. Den kan du bruge til dette, da en af de ting den kan er at ændre størrelsen på alle billederne. Den ligger så vidt jeg husker under Filer - automatiser - web fotogalleri