Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 21:40 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

logfil til fjerning af blaster

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 21:22:26, on 30-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
C:\WINDOWS\System32\NMSSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\PROMon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\program files\altnet\points manager\points manager.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\jan\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://games.swirve.com/utopia/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PROMon.exe] PROMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Programmer\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 21:41 #1
er i gang med at tjekke den
Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 21:42 #2
tak:-)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 21:48 #3
Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret ( tryk <F8> ved opstart )
slet mappen listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Programmer\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe

---------------------------------------
Slettes i fejlsikker:
C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny logfil, så vi kan se om alt er med.

Hent og installer SP1 til XP her:
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 21:49 #4
Der var en del snavs:
Du skal nu til at i gang med at fixe. Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.
Her er de filer, du skal fixe :

O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [KAZAA] C:\Programmer\Kazaa\kazaa.exe /SYSTRAY
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe

Derefter Genstarter du i fejlsikret tilstand(Fejlsikret tilstand kommer du i ved at trykke på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows.) Find følgende fil i Stifinder og slet den:

C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe
C:\program files\altnet\points manager\points manager.exe
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må de aktiver din systemgendannelse igen
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 21:49 #5
slet mappen listet nederst = Slet filerne listet nederst.
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 21:55 #6
Altnet
or
AltnetPointsManager points manager.exe Altnet Points Manager - manages the new Kazaa Plus scheme for awarding you points if you share music files on your machine with others rather than simply getting files and not sharing their own. Start manually when required
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 21:55 #7
Altnet er legal nok.
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 21:56 #8
ok, bliver bare fixes på den anden side af vandet*S*
Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 22:08 #9
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:08:02, on 30-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\PROMon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\program files\altnet\points manager\points manager.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\jan\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 3 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://games.swirve.com/utopia/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PROMon.exe] PROMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 22:11 #10
Har du husket din systemgendannelse?? den skal være slået fra.

fixes i hijackthis:
O4 - HKLM\..\Run: [P2P Networking] C:\WINDOWS\System32\P2P Networking\P2P Networking.exe /AUTOSTART
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe

start op i fejlsikret og slet:
C:\WINDOWS\System32\svchos1.exe
Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 22:14 #11
hmm jeg har sat flueben i deaktive systemgendanelse..
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 22:15 #12
godt..
Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 22:25 #13
så har jeg prøvet igen:-)

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:25:20, on 30-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\PROMon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\program files\altnet\points manager\points manager.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\jan\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 5 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://games.swirve.com/utopia/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PROMon.exe] PROMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 22:28 #14
skal fixes:
O4 - HKLM\..\Run: [Configuration Loading] svchos1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Configuration Loading] svchos1.exe

så er vi ved at være der*S*
Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 22:30 #15
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:29:58, on 30-11-2003
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\PROMon.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\program files\altnet\points manager\points manager.exe
C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\PROGRA~2\Altnet\DOWNLO~1\asm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\jan\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 6 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://games.swirve.com/utopia/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PROMon.exe] PROMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AltnetPointsManager] c:\program files\altnet\points manager\points manager.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Programmer\Winamp3\winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {33564D57-0000-0010-8000-00AA00389B71} - http://download.microsoft.com/download/F/6/E/F6E491A6-77E1-4E20-9F5F-94901338C922/wmv9VCM.CAB
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 22:30 #16
jeg har ikke genstartet efter det sidste fix.. håber jeg ikke gør noget
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 22:33 #17
Så er den ren og du kan aktiver din systemgendannelse igen

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende freeware programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.
Avatar billede jubizee Nybegynder
30. november 2003 - 22:34 #18
takker mange gange... har aldrig fået sådan en hurtigt hjælp før.
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 22:35 #19
velbekommen
Avatar billede fromsej Praktikant
30. november 2003 - 22:57 #20
Selv tak :o(
Avatar billede arlet Juniormester
30. november 2003 - 23:00 #21
Fromsej -> Skal vi dele??

http://www.eksperten.dk/spm/434387